• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود

  • 09 مرداد 1400 - 14:40
اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش مهر، علی نیکزاد ظهر شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی، اظهار کرد: ما باورمان به واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت قوانین و مقررات و یا دولتی است که خود بتوانند با نظارت و هدایت و حمایت دولت، بخش خصوصی بتواند در مناطق آزاد به فعالیت خود ادامه بدهد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات منطقه آزاد ماکو با هدف تحقق محوریت این منطقه درافزایش صادرات و ایجاد اشتغال، در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، افزود: در کنار موضوعات و مشکلات مناطق آزاد، توسعه راه‌ها، ایجاد شبکه‌های فاضلاب، چهار خطه کردن راه‌ها، مدارس و مشکل ناتمام ماندن سد کرم آباد از جمله مسائلی و مشکلات منطقه آزاد ماکو است که برای توسعه محور قرار دادن این منطقه در جهت صادرات و ایجاد اشتغال تلاش داریم تا در مجلس شورای اسلامی به این مشکلات کمک کنیم.

نیکزاد با اشاره به توسعه منطقه آزاد ماکو در بخش‌های مختلف عنوان کرد: در جلسه‌ای که در محل سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور مسئولان استانی برگزار شد مقرر شد که مشکلات پیش روی مناطق آزاد که بیشتر از مزاحمت دولتی‌ها و بعضی از قوانین در جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق آزاد گلایه دارند، این مشکلات برای بررسی و حل آنها در اختیار مجلس قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر ماکو در شاهین دژ و تکاب هم حضور خواهیم داشت و جمع بندی این جلسات در این شهرستان‌ها با ۱۷ نفر از مسئولان دولتی از معاونان وزیر تا مسئولان بخش‌ها برگزار خواهد شد طرح و در مورد مسائل و مشکلات تصمیم گیری خواهد شد.

علی نیکزاد ثمرین در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان غربی، به منظور نظارت میدانی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ماکو، صبح امروز وارد فرودگاه ارومیه شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه ارومیه مورد استقبال استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان استان در مجلس و مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

هدف از این سفر که به دعوت حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب، مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب و محمد علیپور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس صورت گرفته، نظارت میدانی و بازدید از طرح‌های عمران شهری و روستایی میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ماکو و پیشبرد این پروژه‌ها است.

در این سفر، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس و تعدادی از معاونین ارشد وزارت خانه‌ها، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.