• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اقتدار و توانمندی، پیام اصلی حضور ناوگروه نداجا در رژه روسیه بود

  • 05 مرداد 1400 - 14:39
اقتدار و توانمندی، پیام اصلی حضور ناوگروه نداجا در رژه روسیه بود

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در گفتگویی بر روی عرشه ناو ایرانی سهند در سنت‌پترزبورگ روسیه، ضمن تشریح دستاوردهای حضور تاریخی نیروی دریایی کشورمان در اقیانوس اطلس و خلیج فنلاند، گفت: پیام اصلی این حضور افتخارآمیز، نشان دادن اقتدار، توانمندی و خوداتکایی بود.

وی با اشاره به تصمیم مهم نیروی دریایی برای دریانوردی در اقیانوس اطلس گفت: این تصمیم به حدود ۷ سال پیش بازمی‌گردد، زمانیکه نیروی دریایی ارتش، تدبیری از مقام معظم رهبری، مبنی بر توسعه دریانوردی‌ها دریافت کرده بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: رهبر معظم انقلاب با اشاره به توسعه توان دریانوردی ارتش تاکید کرده بودند: «منطقه اقیانوس اطلس برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه مهمی است و اگر بتوان روزی در این اقیانوس دریانوردی کرد، برای کشور ما بسیار اهمیت خواهد داشت.»

دریادار خانزادی تصریح کرد: نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بستر انقلاب قدرت گرفته و رشد کرده است، بخش مهمی از این راهبرد است.

وی گفت: این حضور برای ایران مهم و ارزشمند بود، چرا که نخستین بار تجربه دریانوردی اقیانوسی در اطلس، دریای شمال و خلیج فنلاند را به دست آوردیم و این به معنای باز شدن دروازه‌های این مناطق به روی جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ایران روزی تنها در خلیج فارس دریانوردی می‌کرد و سقف این دریانوردی یک هفته بود، افزود: پس از آن به سوی خلیج عدن حرکت کردیم و مدت دریانوردی ما به یک ماه و دو ماه تبدیل شد، اما اکنون سه ماه است که همکاران ما دریانوردی کرده و به این نقطه رسیده‌اند و همین مدت نیز باید به سمت کشور بازگردند.

دریادار خانزادی گفت: چنین حضور مقتدرانه و طولانی مدتی، به این معناست که نیروی دریایی کشوری همچون ایران، ظرفیت پشتیبانی از نیروهای خود را در مناطق دور دست برای مدت‌های طولانی دارد.

وی با تمجید از رشادت دریانوردان جوان انقلابی، گفت: جوانانی که در بستر انقلاب متولد و تربیت شده‌اند، آموزش دریافت کرده و دریانورد شده‌اند، امروز می‌توانند یکی از پیچیده‌ترین آرایه‌های دفاعی و ناوشکنی که به طور کامل ساخت ایران است، با افتخار برای اولین بار در اقیانوس‌ها هدایت می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز که در اقیانوس اطلس حضور پیدا کرده‌ایم در حقیقت مبتنی بر اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب است، که همواره ما را به سوی افق‌های درخشانی رهنمون فرمودند که توسعه تمدنی را به دنبال خواهد داشت.

دریادار خانزادی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران، یک ناو تمام ایرانی در بندر سنت‌پترزبورگ پهلو گرفته است، گفت: حضور در اینجا به معنی عبور از اقیانوس‌ها و دریاهای متلاطم با شرایط خشن جوی است.

وی گفت: چنین کار بزرگی به دریانورد ماهر، شناور با قابلیت دریانوردی اقیانوسی، علم و دانش و نیز ویژگی‌های منحصر به فردی نیاز دارد که اگر یک مملکت پشتوانه آن نبود، هیچگاه محقق نمی‌شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اینکه ثابت کنیم ایران می‌تواند ناوشکن بسازد و نیروی انسانی زبده و کارکشته‌ای تربیت کند که یک ناوشکن تمام ایرانی و بومی را از اقیانوس‌های جهان عبور دهد تا به نقطه‌ای برسد که برای تاریخ ایران اولین بار تلقی می‌شود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه از بین حدود ۲۰ کشور شرکت کننده در رژه نیروی دریایی روسیه، تنها سه کشور به این مراسم ناو جنگی اعزام کردند، اظهار داشت: تنها ناو بومی و ساخت خود همان کشور، ناو ایرانی سهند بود.

وی گفت: آنچه با اقتدار به اینجا آمده، تمامیت ایران اسلامی است که توانایی فرزندان میهن را در توانایی طراحی، ساخت و هدایت ناوشکن در چنین مسیر طولانی و خشنی که بیش از ۱۶ هزار مایل دریایی بود، به نمایش گذاشت. نظامی معنا پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.