• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

افشاریان: به داوران تلنگر محکم زدیم/ هیچ داوری آبرویش را نمی‌فروشد

  • 24 دی 1401 - 12:54
افشاریان: به داوران تلنگر محکم زدیم/ هیچ داوری آبرویش را نمی‌فروشد

به گزارش ایسنا، خداداد افشاریان در حاشیه کلاس دانش‌افزایی داوران اظهار کرد: بعد از پایان نیم فصل سعی کردیم همه داوران کشور را جمع کنیم و با حضور آقای مسعود مرادی کلاس آموزشی داوری برگزار کنیم. سعی کردیم رفتارهای نیم فصل اول داوران را بازسازی کنیم. بعد از اتمام این‌ کلاس و تست آمادگی جسمانی وارد مسابقات نیم فصل دوم شویم. چیزی که وجود دارد همدلی بین داوران است. صحبت‌هایی بین داوران و مجموعه کمیته انضباطی انجام شد که این تاثیر مثبتی دارد. 
او درباره انتخاب داوران در مسابقات جام حذفی گفت: اگر به انتخاب داوران توجه کنید، می‌بینید ۷، ۸ داور که در لیگ یک خوب قضاوت کردند، در مسابقات جام حذفی به آن‌ها بازی دادیم. این پاداش آنها بود. این داوران اولین بار بود که تیم لیگ برتری می‌دیدند اما با این حال با نمره خوبی بازی را تمام کردند.
افشاریان در رابطه با حواشی دیدار استقلال و تراکتور عنوان کرد: درباره بازی استقلال و تراکتور باید شفاف صحبت کنم. من به عنوان یک عضو هیات رییسه و یک فوتبالی می‌خواهم صحبت کنم. ابتدا از باشگاه‌هایی که به طور خصوصی اداره می‌شوند و به فوتبال خدمت می‌کنند، باید تشکر کنم. از آقای زنوزی هم که بسیار تلاش می‌کند هم تشکر می‌کنم.
او ادامه داد: در بازی گذشته استقلال و تراکتور در تبریز داور بازی گل تراکتور را قبول کرد و عدالت اجرا شد. چند هفته قبلش گل سالم تراکتور مردود اعلام شد و شرمنده این باشگاه شدیم. اشتباهات همیشه وجود دارد و هم به نفع و هم به ضرر تراکتور بوده است. این بازی آخر بدون حب و بغض انصافا بهترین قضاوت کوپال ناظمی و کمک داورها بود. داور شاید می‌توانست بازیکن تراکتور را اخراج کند یا پشت محوطه جریمه به نفع تراکتور خطا بگیرد اما در صحنه‌های حساس مثل پنالتی اول و دوم شجاعانه و درست قضاوت کرد.
رییس کمیته داوران اضافه کرد: روی ضربه پنالتی هم کمک داور به درستی تکرار ضربه را گرفت چون پای اخباری روی خط نبود. تراکتور اصلا از داور طلبکار نیست و سرمان بالاست. لطفا کادرفنی یا سرپرست و مالک کمی مراعات کنند و آرام تر باشند و در جو آرام تری در رابطه با داوری صحبت کنند. داور دیدار استقلال و تراکتور در این دیدار خوش درخشید.  
او در ارزیابی از عملکرد داوران در نیم فصل عنوان کرد: می‌توانستیم بهتر باشیم. مثلا در انزلی یا قائمشهر بازیکن ۳ متر در آفساید است اما کمک داور آفساید نمی‌گیرد. معلوم است که باید این را بگویم. ما از دیروز داریم اشتباهات داوران را می‌گوییم و به آن‌ها تلنگر محکم زدیم. ناگفته نماند لباس‌های زمستانی‌شان را به آن‌ها دادیم و خدا کند داوران را به دست پر به زمین بفرستیم.
افشاریان درباره انتخاب داوران هم استانی با تیم میزبان یا میهمان گفت: حرف آقای نصیرزاده را قبول ندارم. من ۶۰ ساله هستم و ۴۰ سال است این را می‌بینم که داوران همیشه برای تیم‌های شهرستانی هم قضاوت می‌کنند و هیچکس شرف و آبروی خودش را برای یک تیم نمی‌فروشد. در بازی تراکتور مگر چه اتفاقی افتاد که آن حرف را زدند؟ با این حال من هم باید در انتخاب‌هایم دقت کنم.
او درباره بحث ورود کمک داور ویدیویی بیان کرد: آقای تاج در این رابطه مصمم است و به مسئولان فدراسیون فشار می‌آورد. جلسه دوم با فیفا دو روز پیش تمام شد و یک جلسه دیگر هم داریم. قرارداد وضع شده است و اگر مشکلی وجود نداشته باشد و آموزش داوران تکمیل شود، در لیگ آینده شاهد حضور VAR خواهیم بود. هر باشگاهی باید ورزشگاهش را اعلام کند و نسبت به آوردن کمک داور ویدیویی اقدام کند. همه ورزشگاه‌ها را باید تکمیل کنیم و به نظر مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت. 
افشاریان درباره برگزاری کلاس‌های داوری در تهران به جای کیش گفت: تهران مرکز است و اعضای فدراسیون هم همینجا هستند و شرایط راحت تری اینجا وجود دارد. کسی که از تبریز بخواهد به کیش برود، برایش سخت تر خواهد بود. تهران راحت تر بود. 
او درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بیان کرد: هنوز در موردش صحبت خاصی نکردیم. ان‌شاءالله با درایت آقای تاج و اعضای هیات رییسه بتوانیم با یک سرمربی خوب به جام ملت‌های آسیا برویم. هنوز درباره کسی فکر نکردیم. درباره کی‌روش یا شخص خاصی هنوز هیچ صحبتی نشده است.
عضو هیات رییسه درباره وضعیت تیم ملی امید گفت: برای تیم ملی امید زمان زیادی داریم اما به هر حال باید در جلسه بعد هیات رییسه سرمربی را مشخص کنیم. بحث حضور آقای کاشانی در تیم ملی امید را هم نمی‌دانم از کجا آورده‌اید. چنین صحبت‌هایی وجود ندارد. درباره همه مسائل تیم ملی امید در یک جلسه هیات رییسه صحبت خواهیم کرد.
او درباره خروج نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی ایران عنوان کرد: خوشحالم او به لیست استرالیا وارد شده است. این‌که یک ایرانی در یک کشور دیگر کار کند خوشحال کننده است. آقای فغانی مهاجرت کرده و آنجا کار می‌کند. می‌خواستیم برای سال ۲۰۲۳ به داوران جوان تر فرصت بدهیم. به تصمیم آقای فغانی هم احترام گذاشتیم و امیدوارم هرجا باشد به موفقیت برسد. آقای فغانی همه رقابت‌ها را با نام ایران شرکت کرد و اکنون به کشور دیگری رفته است. داوری که می‌خواهد در لیست یک کشور باشد، باید در سال حداقل ۱۰ بازی قضاوت کند.
افشاریان درباره قضاوت پسرش در جام حذفی گفت: او پسر من نیست و داور این کشور است. ۱۰ داور جوان در جام حذفی گذاشتیم و همه عالی بودند.
او در ادامه اظهار کرد: تاج از زمانی که آمده، با دید باز به مجموعه داوری نگاه کرده است. به ممبینی تبریک می‌گویم و از حضور او، براتی و نبی در این جلسه متشکرم.
وی ادامه داد: جناب تاج! به استحضار شما می‌رسانم که نزدیک ۱۲۵ نفر از داوران حضور دارند و اعتراف می‌کنم این تعداد زیاد است و امیدوارم بتوانیم این تعداد را به یک استاندارد برسانیم. در این کلاس لباس زمستانی داوران را هر چند دیر، به همت فدراسیون به آن‌ها دادیم. حداقل‌ها برای آن‌ها آماده است. جایی برای اشتباه ما داوران وجود ندارد. در نیم فصل اول تیم‌ها گاهی متضرر شدند و به هر حال نیم‌فصل تمام شد. از همکارانم که اتفاقاتی را در لیگ رقم زدند، تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: امیدوارم در نیم‌فصل دوم با همت کمیته انضباطی و فدراسیون، بیشتر به جامعه فوتبال و داوری کمک کنم. امیدوارم تمام اشتباهات نیم‌فصل را نه به داوران بلکه به من ببخشند که شاید من اشتباه چینش یا تصمیم داشتم. امیدوارم در نیم‌فصل دوم اشتباهات به حداقل برسد و از داوری لذت ببریم. انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37473

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.