• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در زمستان

  • 12 شهریور 1400 - 2:34
افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در زمستان

به گزارش مهر، جواد اوجی پنجشنبه‌شب در نشست با مدیران و مجریان پارس جنوبی در عسلویه اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در پارس جنوبی صورت گرفته است و شاهد تأمین حدود ۷۰ درصد از گاز کشور در این منطقه هستیم.

وی حفظ و نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی را یکی از اولویت‌های مهم دانست و اضافه کرد: از هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در توسعه میدان‌های گازی استقبال خواهیم کرد.

وزیر نفت توسعه تولید گاز در پارس جنوبی را ضروری دانست و تصریح کرد: در صورتی که این وضعیت ادامه داشته باشد، در سال‌های آینده به واردات گاز نیاز خواهیم داشت که باید تدبیری اساسی در این زمینه داشته باشیم.

وی یکی از اولویت‌های صنعت نفت را تأمین سوخت برای زمستان دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در فصل زمستان امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز خواهیم بود.

اوجی با تاکید بر لزوم تلاش برای عبور بی‌دردسر کشور از چالش سوخت زمستانی ادامه داد: باید همه ظرفیت‌ها برای افزایش تولید و تأمین پایدار گاز در فصل سرد سال فراهم شود.

وی توجه ویژه به نیروی انسانی را یکی از اولویت‌ها دانست و افزود: برنامه‌های خوبی برای نیروی انسانی داریم و با کمک مجلس شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وزیر نفت با تقدیر از تلاش‌های کارکنان صنعت نفت در عرصه خدمت‌رسانی، گفت: سرمایه اصلی صنعت نفت نیروی انسانی است که اگر مورد بی‌مهری قرار گیرند، بهره‌وری آنان خصوصاً در مناطق عملیاتی کاهش می‌یابد.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و با اشاره به پیشرفت‌های مطلوب در این حوزه افزود: صادرات محصولات پتروشیمی نیمه‌خام‌فروشی است و باید زنجیره ارزش این صنایع توسعه یابد.

اوجی یکی از برنامه‌های مهم دولت را محرومیت دانست و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه مورد توجه خواهد بود، مسئولیت‌های اجتماعی در قبال محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.