• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

افزایش همکاری ایران و روسیه، تهدیدی علیه جامعه جهانی است!

  • 19 مرداد 1401 - 13:51
افزایش همکاری ایران و روسیه، تهدیدی علیه جامعه جهانی است!

به گزارش خبرگزاری مهر، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» در واکنش به همکاری تهران و مسکو در پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «خیام» به مدار زمین، با طرح ادعاهایی درباره کارکرد این ماهواره مدعی شد افزایش همکاری‌های بین روسیه و ایران تهدیدی علیه جامعه بین‌الملل است.
وی در این‌باره به آناتولی گفته است: تعمیق روابط روسیه و ایران مسئله‌ای است که کل جهان باید آن را به عنوان یک تهدید عمده و عمیق در نظر بگیرید.
این مقام آمریکایی که آناتولی به نام او اشاره‌ای نکرده، مدعی شده ماهواره خیام «قابلیت‌های جاسوسی» دارد.
به نوشته آناتولی، «یوری بوریسوف»، رئیس آژانس فضایی روسیه، با جمله «رویدادی مهم در همکاری دوجانبه روسیه و ایران که راه را برای طرح جدید باز می‌کند»، از پرتاب ماهواره خیام ایران استقبال کرد.
ماهواره ایرانی خیام صبح سه‌شنبه و در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه از مقر فضایی «بایکونور» در قزاقستان به فضا پرتاب شد. این ماهواره با وزن ۶۰۰ کیلوگرم با ماهواره‌بر روسی «سایوز» به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد. عمر عملیاتی این ماهواره ۵ سال اعلام شده است.
ساعاتی پس از پرتاب، سازمان فضایی ایران اعلام کرد اولین داده تله متری ماهواره خیام در ایستگاه‌های زمینی این ماهواره در پایگاه‌های فضایی سازمان فضایی ایران در ماهدشت دریافت شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.