• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

افزایش ظرفیت پذیرش و نگهداری معتادان تا اواسط سال آتی

  • 05 اسفند 1401 - 10:21
افزایش ظرفیت پذیرش و نگهداری معتادان تا اواسط سال آتی

سردار مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ایجاد ۳ هزار نفر ظرفیت پذیرش و نگهداری معتادان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تا اواسط سال آتی خبر داد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر جمع‌آوری معتادان، با کمک دستگاه‌های درمانی به‌واسطه کمبودهایی که وجود داشت یکی از پادگان‌های خود را برای موضوع درمان اختصاص داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا خاطرنشان کرد: هر چند که پلیس در این حوزه مستقیماً وظیفه‌ای ندارد اما به سایر دستگاه‌ها کمک می‌کند و در حال حاضر هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت برای نگهداری معتادان وجود دارد و در فاز بعدی که در حال اجرا است، تا اواسط سال ۱۴۰۲ ظرفیت این محل به سه هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در این محل، از پزشکان و روانشناسان بهره‌مند می‌شویم تا به دستگاه‌هایی همچون بهزیستی برای بازاجتماعی کردن این افراد کمک کنند.
کریمی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که در این حوزه نقش اساسی دارند و طبق قانون مسئولیت دارند، درخواست دارم حتماً در سال آتی بیشتر و جدی‌تر ورود کنند؛ چرا که در حال حاضر ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و پلیس تمام قد ایستاده‌اند تا این مشکل را حل کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با بیان اینکه ظرفیت‌ها در حال رسیدن به نقطه مطلوب است، عنوان کرد: اگر برای خروج معتادان پس از درمان فکری نشود مجدداً این افراد به داخل پاتوق‌ها و چرخه اعتیاد باز می‌گردند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی و دارای مسئولیت در حوزه اشتغال‌آفرینی باید به کمک پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر آیند تا این دغدغه‌ها نیز برطرف شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.