• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

افزایش دبی رودخانه‌های خوزستان در حال انجام است

  • 22 فروردین 1402 - 13:57
افزایش دبی رودخانه‌های خوزستان در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهبازی شامگاه دوشنبه در گفتگو با سیمای خوزستان با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی سازمان آب و برق خوزستان در زمینه پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر اعلام هشدار قرمز برای فعالیت سامانه بارشی در استان اظهار کرد: مدیریت سیلاب در مخازن سدهای خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستانی افزود: به منظور اطمینان از حجم ذخیره کنترل سیلاب مناسب خصوصاً در سد دز افزایش خروج آب از این سد شروع شد و در روزهای آینده شاهد افزایش رهاسازی بیشتر آب در رودخانه‌های دز و کارون خواهیم بود.
وی گفت: با خروج سامانه بارشی متناسب با پیش بینی‌های هواشناسی، احتمال انجام تغییرات در مدل رهاسازی آب از سدهای خوزستان وجود دارد ولی در حال حاضر افزایش دبی رودخانه‌ها با در نظر گرفتن ظرفیت ایمن آنها در حال انجام است.
شهبازی افزود: بررسی کانون‌های بارشی نشان می‌دهد سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حوضه‌های میانی و پایین دست سدها ادامه دارد و تا ۲۵ فروردین ماه شاهد دبی‌های سیلابی در رودخانه‌های بالارود، کهنک، دشت بزرگ، لالی، کوپال، حوضه‌های میانی رودخانه اعلا، رودزرد، ابوالفارس و تشان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌های پیش بینی شده در مدت کوتاهی خواهد بود، گفت: این شرایط موجب افزایش سریع دبی رودخانه‌های خوزستان در پایین دست سدها می‌شود.
شهبازی تاکید کرد: هم استانی‌ها در این مدت به توصیه‌های ایمنی توجه کنند و از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.