• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

اغلب ملی‌پوشان مدعی کسب سهمیه المپیک هستند/ چشم‌انداز روشنی داریم

  • 09 فروردین 1402 - 13:56
اغلب ملی‌پوشان مدعی کسب سهمیه المپیک هستند/ چشم‌انداز روشنی داریم

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ برای تکواندو ایران سال بسیار مهم و البته سخت و دشواری است. ماراتن کسب سهمیه المپیک به تدریج به اوج حساسیت خود می‌رسد. البته برنامه ما مشخص است و طبق این برنامه پیش می‌رویم. از همان روزهای نخست سال نو کار خود را آغاز کرده‌ایم و به امید خدا با جوانان با انگیزه‌ای که در اردو حضور دارند در سایه همدلی و تلاشی تمام ارکان تکواندو می‌توانیم سال خوبی را برای خانواده پرافتخار این رشته المپیکی رقم بزنیم. سعی کردیم بر اساس شایسته سالاری، شرایطی را فراهم کنیم که تکواندوکارانی که حقشان رسیدن به تیم ملی است در اردو حضور پیدا کنند. نفرات حاضر در اردوی تیم ملی علاوه بر جوان بودن، در اوزان خود شایسته‌ترین هستند.
مقانلو ادامه داد: از اردیبهشت سال گذشته تاکنون طبق برنامه ریزی پیش رفته‌ایم. شرایط تکواندوکاران رفته رفته در رنکینگ المپیکی بهتر و بهتر شد و به اهداف ترسیم شده تا به امروز دست یافته‌ایم. یکی از راه‌های کسب سهمیه المپیک، موفقیت در رقابت‌های گرند اسلم است که ابتدا باید در مسابقات مقدماتی گرند اسلم حاضر شویم. خوشبین هستم که اعضای تیم ملی نتایج مطلوبی در مرحله اول کسب کنند تا در مرحله دوم گرند اسلم با انگیزه مضاعف در ماه دسامبر به میدان رفته و در نهایت با احتساب معدل امتیازات ۲ رویداد بتواند سهمیه ششم المپیک را به دست بیاوریم.
وی افزود: سیستم رنکینگ، چشم انداز دوم ما برای کسب سهمیه المپیک خواهد بود که شامل رقابت‌های جهانی، تورنمنت‌های مختلف، گرندپری و … است. امیدوارم اعزام‌ها به صورت منظم صورت گیرد. در مرحله سوم اگر به مشکلاتی برای کسب سهمیه المپیک برخورد کردیم، مسابقات قاره‌ای را خواهیم داشت؛ با این تفاوت که تکواندوکاران ما خیلی با انگیزه‌تر و با جایگاه ایده‌آل‌تر در رنکینگ جهانی به دیدار رقبا رفته و ان شاءالله در مسابقات المپیک خوش بدرخشند.
سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص نفرات اعزامی به مسابقات گرند اسلم گفت: در این مسابقات ما در هر وزن ۴ تکواندوکار که همه هم مدعی هستند را به چین اعزام می‌کنیم. مطمئناً همین چشم اندازی که ما برای تیم خود داریم حریفان هم برای تیم خود دارند اما این نکته را نباید فراموش کنیم که تیم ما اکنون بسیار ایده آل‌تر از گذشته است و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.
مقانلو خاطر نشان کرد: پس از گرند اسلم رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم. سعی می‌کنیم در نیمه دوم فروردین ماه ۲ مرحله آن را در یک روز برگزار کنیم که بعد از آن خودمان را برای رقابت‌های جهانی باکو آماده می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.