• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اعلام موجودیت «گرگهای تنها»/ عملیات «مجدو» ضربه مهلک به تل آویو

  • 25 اسفند 1401 - 12:50
اعلام موجودیت «گرگهای تنها»/ عملیات «مجدو» ضربه مهلک به تل آویو

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: دو روزی است تمام بحث ها در اسرائیل حول یک اتفاق در مجدو در شمال سرزمین های اشغالی است. انفجار یک بمب کنار جاده ای و زخمی شدن یک صهیونیست و تناقض های فراوان رسانه ها و ارتش اسرائیل در انتشار اخبار قضیه را بسیار پیچیده کرد.
دیشب ارتش اسرائیل در بیانیه ای از شهادت مجری این عملیات هنگام بازگشت به مرزهای لبنان خبر داد، اما یک گروه جدید به نام مقاومت الجلیل یا گرگ های تنها طی بیانیه ای اعلام موجودیت کرد و گفت مجری عملیات اتفاقاً سالم هست! اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است. این گروه به نوعی اولین گروه مقاومتی در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ هست.
دو روز پیش، یک بمب‌گذاری مشکوک در چهارراه «مجدو» واقع در شمال فلسطین اشغالی روی داد که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ ساعت مانع انتشار اخبار در خصوص آن شد. پس از آن تنها خبرهایی با جزئیات محدود در ارتباط با این حادثه در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد.
اعلام موجودیت گرگهای تنها در اراضی اشغالی
«شورای انقلابی نیروهای الجلیل» موسوم به «گرگ های تنها» ضمن اعلام موجودیت خود در داخل سرزمین های اشغالی مسئولیت عملیات ضدصهیونیستی در تقاطع «مجدو» در شمال سرزمین های اشغالی را برعهده گرفت.

این برای نخستین بار است که یک گروه مقاومت از داخل سرزمین های اشغالی فلسطین اعلام موجودیت می کند.
گرگ های تنها در بیانیه نظامی خود ضمن قبول مسئولیت عملیات مجدو کلیه ادعاهای دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مورد دست داشتن حزب الله و یا هر گروه مقاومت اسلامی از خارج از سرزمین های اشغالی را رد کرد.
در بیانیه گرگ های تنها آمده است در سایه بحران های داخلی که رژیم صهیونیستی را درنوردیده است و تحت تأثیر ضربات مقاومت فلسطین از جمله «نیروهای الجلیل» رژیم اشغالگر همانند گذشته تلاش دارد تا بحران هایش را به خارج از مرزهای اشغالی صادر کند.
نیروهای الجلیل در بخش پایانی بیانیه خود افزودند: کلیه ادعاهای دستگاه های اطلاعاتی در رابطه با دستگیری عامل عملیات مجدو عاری از صحت می باشد و تاکید می کنیم که قهرمان این عملیات هم اکنون در سلامت کامل و در مکانی است.
بیانیه مشترک دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی درباره «حادثه امنیتی» در شمال فلسطین اشغالی
ارتش، سرویس امنیت داخلی (شاباک) و پلیس رژیم صهیونیستی درباره حادثه امنیتی اخیر در شمال اراضی اشغالی فلسطین بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.
این سه نهاد در بیانیه مشترک خود مدعی شدند که یک فرد لبنانی با عبور از مرزهای فلسطین اشغالی اقدام به بمب‌گذاری در چهارراه مجدو کرده و با خود کمربند انتحاری به همراه داشته است.
نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که توانسته این فرد را به شهادت برساند و پیکر او را هم‌اکنون در اختیار دارد.
طبق این بیانیه، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی هم‌اکنون به جنبش حزب‌الله لبنان مشکوک شده و در حال بررسی است که آیا این فرد با حزب‌الله ارتباط دارد یا خیر.
براساس گزارش‌ها، ارتش این رژیم هم‌اکنون در حالت آماده‌باش قرار دارد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تمام مقامات این رژیم خواسته که هیچ اظهاراتی درباره این عملیات مطرح نکنند.
واکنش تل آویو چگونه خواهد بود؟
محمد وتد تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی به پایگاه عرب ۴۸ گفت: تل آویو همچنان حقایق عملیات مجدو را پنهان می کند و این نمایانگر آشفتگی است که در سایه اعتراضات علیه نتانیاهو با آن دست به گریبان است.
وی افزود: اسرائیل از دودستگی شدیدی رنج می برد و این به علت تشدید اقدامات در کرانه باختری و قدس اشغالی همزمان با اعتراضات در اراضی اشغالی علیه نتانیاهو است.
این تحلیلگر گفت: این عملیات به مثابه رخنه به جبهه داخلی اسرائیلی است. اسرائیل همواره به دنبال حفظ اوضاع بوده است اما تلاش خواهد کرد که بحرانش را به خارج از جبهه داخلی صادر کند زیرا تحمل تشدید در جبهه غزه را ندارد و جبهه شمالی یعنی لبنان و سوریه می ماند. احتمال دارد که تل آویو به عملیات مجدو در سوریه پاسخ دهد نه در لبنان زیرا رژیم اشغالگر توان تحمل تبعات واکنش در جبهه لبنان را ندارد.
تداوم اعتراضات علیه نتانیاهو
این در حالی است که امروز پنجشنبه اعتراضات علیه نتانیاهو و طرحهایش تشدید شده است و رسانه ها از درگیری شدید میان مخالفان نتانیاهو و پلیس رژیم صهیونیستی خبر می دهند.
پلیس رژیم صهیونیستی بسیاری از خیابانها را بسته است و تظاهرکنندگان تصمیم به مسدود کردن تقاطع و خیابانها گرفته اند و عصر امروز هم قرار است که تظاهرات گسترده رخ دهد.
مخالفان نتانیاهو قصد دارند که مقابل سفارتخانه های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در تل آویو هم تجمع کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.