• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اعزام ۳ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان

  • 30 آذر 1400 - 11:46
اعزام ۳ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جنگل‌های گلستان که از روز پنجشنبه در ۲۵ نقطه طعمه حریق شده بود با کمک نیروهای امدادی، منابع طبیعی، محیط بانان، نیروهای مردمی و بارش باران به طور کامل اطفا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به شدت آتش سوزی‌ها در پارک ملی گلستان، تصریح کرد: با توجه به مواد سوختی که کف جنگل وجود داشت مانند چوپ‌های و برگ‌های خشک شدت آتش زیاد بود و باران جلوی سرعت آتش سوزی را گرفت و تقریباً گسترش آتش متوقف شد.

لطفی ادامه داد: امروز برنامه ریزی شده که با اعزام نیروی‌های تازه نفس و نیروهای مردمی که در منطقه هستند برای اطفای حریق کامل و مراقبت از کنده های که باعث می‌شوند از روند مجددآتش سوزی جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: همچنین سه بالگرد هم هم در منطقه وجود دارد که برای اطفای کامل استفاده می‌شود باقی نقاط هم آتش کاملاً مهار شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اتفاقات روزهای گذشته هم استانی به این مسئله پی برده باشند که یک کوتاهی و سهل انگاری چه خطراتی برای جنگل‌ها به وجود می‌آورد.

لطفی به هم استانی‌ها و کسانی که در محدوده جنگل‌ها تردد می‌کنند توصیه کرد زمانی که حریقی مشاهده کردند آن را به منابع طبیعی گزارش دهند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.