• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اعزام بدون مجوز جوجیستو و اعلام اشتباه رده‌بندی نهایی تیم ایران!

  • 30 شهریور 1400 - 9:01
اعزام بدون مجوز جوجیستو و اعلام اشتباه رده‌بندی نهایی تیم ایران!

به گزارش مهر، پنجمین دوره رقابتهای جوجیستو قهرمانی آسیا با حضور تیم‌هایی از ۲۰ کشور آسیایی به میزبانی امارات در شهر ابوظبی برگزار شد و بر اساس اخبار منتشر شده از سوی مسئولان، این تیم با دو طلای حبیب رنجبر و علی اکبرپور به همراه دو برنز مهران ستار و رحمان موسوی در جایگاه سوم این رقابتها ایستاد.

نکته مهم اینکه تیم اعزامی جوجیتسو بدون اخذ مجوز شورای برون مرزی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده است. در واقع این شورا علیرغم اصرار برخی افراد با نفوذ در چند نوبت با این اعزام مخالفت کرده است. در چنین شرایطی بازهم مسئولان این انجمن که زیر نظر فدراسیون کاراته فعالیت می‌کند، تیم خود را به این مسابقات اعزام کردند.

در ابتدا فدراسیون کاراته و پس از آن وزارت ورزش می‌بایست به چنین تخلف بزرگی ورود کرده و با خاطیان برخورد کنند. اینکه بودجه این اعزام از کدام محل تأمین شده و چه افرادی پشت این تخلف هستند نیز به خوبی باید مشخص و با آنها برخورد شود.

نکته دیگر اینکه این رقابتها در چهار استایل مختلف برگزار شد که تیم ایران تنها در بخش مبارزه (فایت) عنوان سوم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که رده بندی نهایی کشورها در مجموع هر چهار استایل اعلام می‌شود که در این شرایط تیم اعزامی ایران عنوان ششم را کسب کرده است.

طبق اطلاعات موجود روی سایت رقابتها، تایلند، قزاقستان، امارات، اردن و تاجیکستان عناوین اول تا پنجم را کسب کرده‌اند و تیم اعزامی ایران هم در مکان ششم قرار گرفته است.

اعزام بدون مجوز جوجیستو و اعلام اشتباه رده‌بندی نهایی تیم ایران!

در دورانی که اطلاعات و اخبار در کمترین زمان ممکن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، ارسال چنین خبری که با واقعیت منطبق نیست ابهاماتی را به وجود آورده است. شاید به همین دلیل بود که فدراسیون کاراته از انتشار خبر این انجمن از اعزام تا نتایج خودداری کرده است.

پیگیری‌های مهر نشان می‌دهد که بزودی فدراسیون کاراته در جلسه‌ای اضطراری موضوع جوجیستو را بررسی خواهد کرد.

به گزارش مهر، در ایران دو انجمن جوجیتسو در ایران فعالیت می‌کنند که یکی زیر نظر فدراسیون کاراته و دیگری با عنوان «جوجیتسو برزیلی» زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی است که دومی با مجوز شورای برون مرزی آبان ماه در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ابوظبی شرکت خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.