• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اعتماد به جوانان در تنیس جواب داد/ برخی مغرضانه قضاوت کردند

  • 08 آبان 1400 - 9:36
اعتماد به جوانان در تنیس جواب داد/ برخی مغرضانه قضاوت کردند

فرزین ضیا آدری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند فعالیت های انجام شده برای صعود تیم ملی به دسته سه آسیا اقیانوسیه گفت: اسفند سال گذشته در جلسه ای با حضور طاهری سرمربی تیم ملی تنیس برنامه بلندمدت این تیم را تدوین کردیم. هدف اول ما صعود از دسته چهار آسیا اقیانوسیه بود چرا که معتقد بودیم جای تیم ملی کشورمان آنجا نیست. البته باید این را پذیرفت که در دیویس کاپ هیچ تیم و کشوری بی انگیزه و تماشاچی نیست.

وی افزود: به هرحال فشار زیادی روی تیم بود که البته به خوبی مدیریت شد. تصمیم گرفتیم تا مسابقاتی را به صورت مدون و مستمر برگزار کنیم تا همه شانس حضور در آن را داشته باشند. بازیکنانی که رنک بین المللی در ITF داشتند، بازیکنان بزرگسالان و بازیکنانی که از ۱۸ سال به رده سنی بزرگسالان آمده بودند و رنک نداشتند نیز دعوت شده بودند که تعداد به بیش از ۵۰ بازیکن رسید. تعدادی بازیکن هم از استانها و کمیته فنی دعوت شدند و در نهایت به ۷۵ اسم رسیدیم تا با برگزاری مسابقات دوره ای سرانجام به ترکیب ۱۰ نفره برسیم. با این کار همه تنیسورها به این خودباوری رسیدند که دیده می شوند و کارکردن و تلاش کردن جواب خواهد داد.

اعتماد به جوانان در تنیس جواب داد/ برخی مغرضانه قضاوت کردند

کارشناسی از راه دور و ندیده غلط است

دبیر فدراسیون تنیس در خصوص اظهار نظر برخی افراد که دسته چهار آسیا اقیانوسیه را دسته ضعیفی دانسته و صعود از آن را کار ساده ای دانسته بودند گفت: من معتقد هستم هیچ کارشناسی از راه دور و ندیده کارشناسی نمی کند. به هرحال تیم ما بنا به هر دلیلی در دسته چهار آسیا اقیانوسیه بود و ما هم معتقدیم که آنجا جای ما نبود اما آیا می شود به فدراسیون جهانی گفت که ما قوی هستیم و حریفانی قوی تر می خواهیم؟

وی ادامه داد: به هرحال انگیزه صعود از این دسته برای همه تیم ها وجود داشت و در معادلاتی که دوستان مبنی بر مثلاً قوی بودن عربستان در این تیم داشتند هم اشکالاتی وجود داشت پس کارشناسی از راه دور غلط بود. متاسفانه برخی در صحبت هایشان نشانی از کارشناسی نیست بلکه همه چیز از روی حب و بغض است. ما انتقادها را به جان می خریم هر انتقاد دلسوزانه و کارشناسی که باشد و به تیم ملی کمک کند به دیده جان قبول می کنیم ولی تضعیف تیمی که با ترکیب جوان در مسابقات ظاهر می شود و با اقتدار به دسته بالاتر صعود می کند چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

وی افزود: طاهری سرمربی تیم ملی به بازیکنان جوان اعتماد کرد و همین حضور سه بازیکن برای نخستین بار در دیویس کاپ با این عملکرد خوب خودش یک دستاورد بزرگ است. حالا هم به محض تمام شدن بازی ها برنامه ریزی برای هدف اصلی مان که صعود به دسته دو می باشد می جنگیم، ما برای بقا به میدان نمی رویم.

از میزبانی بحرین شکایت خواهیم کرد

ضیا آذری در خصوص اینکه چطور ما با این امکانات و کادر برگزاری، موفق به میزبانی دیویس کاپ نشدیم اما بحرینی ها با این شرایط برگزاری میزبان بودند گفت: ما تنها تیمی بودیم که زمانی که اعلام کردند مسابقات کنسل شده است به صورت رسمی درخواست میزبانی خود را به فدراسیون جهانی اعلام کردیم اینکه چه اتفاقی افتاده است که بحرین با امکانات فوقش العاده ضعیف میزبان شده است را نمی دانم. بحرین به عنوان کشور میزبان موظف بود ویزای کل بازیکنان شرکت کننده را صادر کند اما تا دقایق آخر ویزای چند بازیکن ما صادر نشده بود. ما قطعاً از بحرین برای این موضوع شکایت خواهیم کرد. به هرحال سوال خود ما هم هست و منتظریم روابط بین الملل مان با پیگیری در این خصوص شفاف سازی کند.

اعتماد به جوانان در تنیس جواب داد/ برخی مغرضانه قضاوت کردند

لازمه ورزش قهرمانی داشتن زیرساخت است

دبیر فدراسیون تنیس در خصوص مشکل نداشتن زمین اختصاصی فدراسیون تنیس گفت: بعضی می گویند در ورزش حرفه ای با غیرت جلو بروید و توکل کنید قطعاً مهم است ولی فراموش نکنیم تیم حریف هم خدا دارد و تلاش کرده است پس لازمه ورزش قهرمانی داشتن زیرساخت است. متاسفانه فدراسیون تنیس زمین اختصاصی که ندارد هیچ، حتی فاقد یک انبار برای تجهیزاتش است.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از هیچ کمکی به ما دریغ نکرده اند ولی موضوع بحث حقوقی در ورزش است که در حالی که باید مازاد اماکن ورزشی اجاره داده شود ولی کل آن اجاره ای شده است. چه اتفاقی افتاده است که در گذشته شرکت تجهیز و توسعه کل اماکن را اجاره داده است؟ ما هم نمی توانیم انتظار داشته باشیم وقتی جایی واگذار شده است و بخش خصوصی هم به تعهداتش عمل می کند قراردادش فسخ شود.

از خانواده تنیس و منابع انسانی فدراسیون تشکر می کنم

ضیا آذری در پایان با قدردانی از همه کسانی که در صعود تیم ملی به دسته سه آسیا اقیانوسیه نقش داشتند گفت: ما واقعاً در ۷ ماه گذشته برای صعود تیم ملی از هر آنچه داشتیم مایه گذاشتیم. از منابع انسانی پر کار و تلاشگر فدراسیون، همدلی و کمک باشگاه های خصوصی به ویژه آقای مجتبی معظمی که زمین های تنیس مجموعه شیرودی را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد، مشاوره های خانواده تنیس و همه افراد و نهادهایی که ما را برای رسیدن به نخستین هدفمان کمک کردند تشکر می کنم، قطعاً کار ما از این به بعد سخت تر است و باید با انرژی و توان بیشتری تلاش کنیم تا تنیس ایران در جایگاهی که واقعاً لیاقت آن را دارد قرار بگیرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.