• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

اعتراض ملی پوش کاتا به انتخابی‌ها/ قبل از جهانی وارد حاشیه شدیم

  • 21 آبان 1400 - 11:46
اعتراض ملی پوش کاتا به انتخابی‌ها/ قبل از جهانی وارد حاشیه شدیم

ابوالفضل شهرجردی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: یک ماه قبل رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته در بخش کاتا به صورت شفاف و با رأی داوران برگزار شد که من در کاتای انفرادی و تیم ما به همراه میلاد فرازمهر و علی زند در کاتای تیمی با اختلاف بالا (دونمره) موفق به کسب رتبه نخست و کسب مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدیم.

وی ادامه داد: رقابتهای جهانی ۲۵ آبان ماه در امارات آغاز می‌شود و به همین دلیل سه مرحله اردو برای آمادگی حضور در این مسابقات پشت سر گذاشتیم. اما کمیته فنی یک دوره مسابقه انتخابی فوق العاده غیر فنی در نظر گرفت. هیچ کجای دنیا در فاصله یک هفته به آغاز رقابتهای جهانی انتخابی برگزار نمی‌شود. هر چقدر هم اعلام کردیم که شرایط مناسب نیست، امکان آسیب دیدگی در کاتای «بونکای» وجود دارد، کسی قبول نکرد. در کنار زمان نامناسب، یکسری بدعت‌ها هم وجود داشت. در این مسابقات داوران یک نمره می‌دادند، شورای راهبردی کاتا و کمیته فنی هم جداگانه نمره می‌دادند و متأسفانه رأی داوران هم اعلام نمی‌شود و این داستان شک و شبهه را زیاد کرد. اعتراض هم کردیم که گفتند با مشورت کمیته فنی و شورای راهبردی ۲۴ ساعت بعد نفرات اعزامی به آسیا معرفی شوند.

عضو تیم ملی کاراته کشورمان گفت: در انتخابی شرکت کردیم و من در آستانه مسابقات جهانی از ناحیه گردن آسیب دیدم و مشخص نیست به رقابتهای امارات برسم یا خیر، ولی سوال من اینجاست که اگر قرار بود شورای راهبردی و کمیته فنی تصمیم گیرنده باشند، چرا داوران امتیاز دادند. این در حالی است که داوران رأی به برتری ما در کاتای تیمی و انفرادی داده بودند. ولی رأی تصمیم گیرندگان اصلی نتیجه‌ای غیر از این بود که مشخص می‌شود، اجرای انتخابی بی فایده بوده و تیم‌ها از قبل انتخاب شده بودند.

شهرجردی ادامه داد: مگر در مسابقات رسمی کمیته فنی تصمیم گیرنده است که اینجا هم چنین برخورد کردند؟ در مسابقات جهانی و آسیایی داور تصمیم گیرنده است، چرا در مسابقات انتخابی افراد دیگری بر اساس نظرات شخصی تصمیم گیری کردند؟ داوران آزمون‌ها و کلاس‌های هماهنگی را پشت سر گذاشته اند و بهترین نظر را بر اساس استانداردها می‌دهند. شخصی که این مراحل را طی نکرده، چطور می‌تواند نظر داده و انتخاب کند؟ اگر قرار بود افراد دیگری انتخاب کنند، چرا داوران دعوت شدند؟ چرا افرادی که در شورای فنی و کمیته فنی نفوذ دارند به خواسته خود می رسند تا تیم ما در آستانه مسابقات جهانی وارد حاشیه شود!

وی به کاتای انفرادی هم اشاره کرد و گفت: چون من به همراه علی زند نفرات اول و دوم در این بخش بودیم، درخواست دادیم به دلیل آسیب دیدگی بنده، انتخابی بین ما دو نفر برای آسیا پس از مسابقات جهانی برگزار شود و پس از مشورت و پذیرش دبیر فدراسیون، نامه را به فدراسیون ارائه دادیم. بعد از اعلام نتایج، نام علی زند به عنوان نماینده ایران در آسیا معرفی شد. اگر قرار بود به نفرات دوم این شانس داده شود، چرا مسابقات انتخابی در بدترین زمان و به صورت غیر حرفه‌ای برگزار شد؟

ملی پوش کاتا در پایان گفت: انتخاب نفرات دوم برای حضور در مسابقات آسیایی، شوک بزرگی به مسافران جهانی بود. متأسفانه انتخابی‌ها به هیچ عنوان شفاف نبود و ما کاتاروها به چنین وضعیتی معترض هستیم. نحوه قضاوت‌ها و پنهان کردن نمرات صحیح نبود، چرا شورای فنی و شورای راهبردی کاتا بر خلاف شرح وظایف خود در این خصوص تصمیم گیری می‌کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.