• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

اعتراض بوکسورها به شرایط فدراسیون/برگزاری مجمع واعتراض به پولادگر

  • 08 تیر 1401 - 0:39
اعتراض بوکسورها به شرایط فدراسیون/برگزاری مجمع واعتراض به پولادگر

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی فدراسیون بوکس بعدازظهر امروز (سه‌شنبه – ۷ تیر ماه) با حضور سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، حسین ثوری رئیس فدراسیون و اعضای مجمع فدراسیون بوکس برگزار شد.

این مجمع در حالی برگزار شد که برخی چهره‌های شناخته شده بوکس در اعتراض به شرایط این رشته بخصوص واگذار زمین متعلق به این رشته در ورزشگاه آزادی به کشتی با حاشیه‌هایی همراه شد. در میان معترضین نفراتی چون احسان روزبهانی، بیژن باتمانی، هومن کرمی، فروتن گل آرا، سید ابراهیم موسوی، میلاد روشنی زاده، نادر نادری زاده، مهرداد حمیدیان، جمال صنعتی، سجاد رحمتی، مسعود مصطفوی، حسین پایدار و… حضور داشتند.

مطالبه اصلی معترضین ورود به شرایط بوکس، از دست دادن زمین و سالن بوکس بود و از پولادگر خواستار ورود به این رشته شدند. در جریان مجمع نیز برخی اعضای مجمع نسبت به برخی مسائل از جمله شرایط رسیدگی به هیأت استانی اعتراضاتی را نسبت به ثوری مطرح کردند.

رئیس فدراسیون بوکس که خودش نیز به واگذاری سالن بوکس به کشتی معترض بود در این رابطه عنوان داشت: متأسفانه شرکت توسعه خانه بوکس را بدون مشورت و به صورت غیر عقلانی خانه ما را به کشتی واگذار کرد تا جفای بزرگی در حق بوکس شود. خواهش می‌کنم در این مورد ورود کنید. قرار نیست هرکس صدایش را بلند کند و به خواسته‌های خود برسد. ما تنها فدراسیونی هستیم که فاقد یک جای مناسب برای برگزاری اردوهای خود هستیم. بستر خوابگاهی ما مناسب نیست. الان جایی نداریم که دو تیم در حد ۳۰ نفر را به اردو دعوت کنیم.

در این مجمع پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش در خصوص اعتراض به مشکل واگذاری سالن بود به کشتی گفت: خانه بوکس را در آزادی پیگیری می‌کنیم و بوکس بانوان هم نیاز به مجوز دارد و قابل پیگیری است. ما تابع قوانین هستیم. اینکه غیر قانونی و زیر زمینی تمرین می‌کنند بحث دیگری است. در تلاشیم از پتانسیل موجود استفاده کنیم که این فرصت برای آنها ایجاد شود.

فضل الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک در جریان این مجمع اظهار داشت: کار کردن در رشته‌های رزمی خیلی سخت است و من مبارزات شه‌بخش را در المپیک از نزدیک دیدم و لذت بردم. کمسیون فرهنگی مجلس ۳۵۰ میلیارد هزینه می‌کند و بودجه برای برخی رشته‌های ورزشی در نظر می‌گیرد، اما یک ریال برای بوکسی که برای اولین بار موفق به کسب مدال جهانی شده است در نظر نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ورزش دنیا بیکار نمی‌نشیند و جایگاه ورزش همین رشته‌هایی مانند بوکس و شمشیربازی هستند که در المپیک در آستانه تاریخ‌سازی بودند. تیراندازی در المپیک خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب می‌کند، اما توجهی به آن نمی‌شود: چگونه این بودجه خارج از وزارت ورزش تقسیم شد که روح وزارت ورزش خبر نداشت. جوان زحمت کش سیستان و بلوچستانی در سال گذشته مدال جهانی گرفت و باید صورت او را ببوسیم. والیبال ما در روزهای گذشته موفق به شکست آمریکا شد و موجی از خوشحالی را در جامعه موجب شد، اما فدراسیون والیبال ۵ میلیارد و یک رشته ورزشی که هیچ افتخاراتی ندارد بودجه بیشتر گرفته است.

باقر زاده عنوان کرد: دست دوستان در مجلس درد نکند و پای آنها رو می‌بوسم، اما چرا برای فدراسیون‌های المپیکی مثل بوکس بودجه در نظر گرفته نشده است. واقعاً کار کردن در فدراسیون بوکس سخت است و از همه دوستان و رؤسای هیأت‌ها تشکر می‌کنم. باید دست به دست هم دهیم و منافع شخصی را کنار بگذاریم و رشته‌هایی مانند بوکس را کمک کنیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.