• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اعتبار جبران خسارت سیل رسید

  • 12 مرداد 1401 - 13:02
اعتبار جبران خسارت سیل رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان خاندوزی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از بازدیدی که رئیس جمهور از مناطق سیل زده داشت، یکی از تصمیمات دولت برای شیوه رسیدگی به خسارات ناشی از سیل تغییر در رویه گذشته بود.
وی افزود: تخریب سرپناه مردم از مسائل بسیار دردناک و نیازمند چاره جویی فوری است، پیش از این از مکانیزم تخصیص بودجه‌های لازم برای مدیریت بحران یا جبران خسارت سیل و زلزله استفاده می‌شد اما وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی به هیأت دولت ارائه کرد تا برای جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله از ظرفیت صنعت بیمه که در بسیاری از کشورها به عنوان شیوه‌ای کارآمد استفاده می‌شود و در احکام قانونی هم درج شده، بهره ببریم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه همگانی ساختمان در کشور از سال گذشته فعال شده اما به جهت اینکه بودجه‌های لازم در اختیار نگرفته بود، تاکنون آنگونه که باید فعال نبوده است.
خاندوزی اعلام کرد: هیئت دولت امروز مصوب کرد ۲.۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارات ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم.
تکمیل می‌شود…

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27151

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.