• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اظهارات مبهم بایدن درباره عواقب اقدام روسیه برضد اوکراین

  • 30 دی 1400 - 11:41
اظهارات مبهم بایدن درباره عواقب اقدام روسیه برضد اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید مدعی شد که طبق پیش بینی وی روسیه به اقدامی برضد اوکراین دست خواهد زد.

وی گفت: حدسم این است وی اقدامی انجام خواهد داد. (همینطوری که نمی شود،) باید کاری بکند.

بایدن در ادامه گفت که در صورت وقوع چنین چیزی، روسیه تاوانی هنگفت را برای یک تهاجم تمام عیار پرداخت خواهد کرد، اما در عین حال افزود که تاوانی به مراتب سبک تر برای یک «تهاجم جزئی» وجود خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا افزود: روسیه در صورت تهاجم باید پاسخگو باشد و این بستگی به این دارد که چه کاری انجام دهد. یک حالت این است که اگر این یک تهاجم جزئی باشد و ما در نهایت مجبور شویم در مورد اینکه چه کاری را باید و نباید انجام دهیم، بحث کنیم، و غیره. اما اگر آنها واقعاً آنچه توانایی انجامش را دارند، انجام دهند، اگر روسیه بیش از این به اوکراین قشون کشی کند، آن وقت این مسئله فاجعه ای برای روسیه خواهد بود.

اظهارات مبهم بایدن و مشخص نبودن واکنش احتمالی غرب در صورت اقدام روسیه برضد اوکراین موجب شد کاخ سفید بعدا به دنبال شفاف سازی منظور بایدن باشد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: اگر نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین عبور کنند، این مسئله یک تهاجم مجدد است و با واکنش سریع، شدید و متحد ایالات متحده و متحدان ما مواجه خواهد شد.

ساکی در ادامه افزود اما حملات سایبری و تاکتیک‌های شبه‌ نظامی روسیه با پاسخی قاطع، متقابل و متحد مواجه خواهد شد.

اظهارات فوق در حالی بیان می شوند که مقامات کرملین مکررا اتهامات وارده از سوی آمریکا و متحدان غربی اش را درباره هر گونه اقدام نظامی احتمالی مسکو برضد کی یف و یا هر گونه حمله سایبری، رد کرده اند.

پیشتر مسکو پیشنهاداتی برای تضمین های امنیتی به واشنگتن و ناتو داد و جلساتی نیز با حضور مقامات طرفین برگزار شد، اما نتایجی ملموس که کمک به حل بحران موجود به ویژه مسئله اوکراین نماید، در بر نداشت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=14955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.