• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اطمینان بخشی آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره توافق با ایران

  • 12 فروردین 1401 - 12:41
اطمینان بخشی آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره توافق با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، «توماس نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی به کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفته است توافق هسته ای حاصل شود یا خیر، چنانچه این رژیم به دنبال اقدام علیه ایران باشد، با هیچ گونه مانعی از جانب واشنگتن مواجه نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از تل آویو انتظار دارد در صورت امضای توافق، آرام بنشیند و کاری انجام ندهد، مدعی شد: مطمئناً خیر. ما در این مورد بسیار شفاف بوده‌ایم. اگر توافقی داشته باشیم، دست اسرائیلی‌ها بسته نمی ماند. اگر هم توافقی نداشته باشیم، قطعاً دست اسرائیلی‌ها بسته نیست. اسرائیل می‌تواند برای حفاظت از خود، هر اقدامی که لازم است انجام دهد.

نایدز در ادامه این ادعا افزود: رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم گفته است هرچه در توان دارد انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که ایران سلاح هسته ای نخواهد داشت اما واضح است که ما می‌خواهیم این کار را از طریق یک کانال دیپلماتیک انجام دهیم.

روز گذشته، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با وجود اذعان به اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: نمی شود پنهان کرد که ما با متحدان اسرائیلی خود دچار اختلافات تاکتیکی هستیم… اما آنچه وجود ندارد اختلاف استراتژیک در سطوح استراتژیک است. ما و متحدان اسرائیلی مصمم هستیم تا هیچ گاه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نشود.

سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای وین با ایران پس از آن عنوان شد که «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه این کشور هفته گذشته به فلسطین اشغالی سفر و در آنجا با مقامات صهیونیستی درباره ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده که این رژیم به رغم رویکرد آمریکا، آزادی عمل خود را در قبال ایران حفظ خواهد کرد. با این حال، کارشناسان با توجه به شناختی که از قدرت پاسخگویی ایران دارند، هشدار داده اند که آمریکا قصد ندارد خود را درگیر ماجراجویی های اسرائیل در خاورمیانه کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19185

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.