• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اشغالگران صهیونیست در زمینه مبادله اسراء کارشکنی می کنند

  • 23 شهریور 1400 - 8:40
اشغالگران صهیونیست در زمینه مبادله اسراء کارشکنی می کنند

به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» سخنانی را در خصوص سنگ اندازی های رژیم صهیونیستی در مسیر مبادله اسرا میان دو طرف مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در این زمینه تصریح کرد: طرف صهیونیستی در مسیر مبادله اسرا کارشکنی می‌کند. اشغالگران هیچ جدیتی برای مبادله اسرا ندارند.

حمدان همچنین عنوان کرد: در زمینه مبادله اسرا این طرف مصری است که اقدام به میانجی گری می‌کند. با این حال، هرگاه پیشرفتی در این پرونده حاصل می‌شود، صهیونیست‌ها آن را به بن بست می‌رسانند.

چندی قبل جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: رژیم صهیونیستی خود به خوبی می‌داند که اسرای آن تنها در برابر آزادی اسرای فلسطینی، آزاد خواهند شد. این رژیم اکنون به دنبال باج خواهی از مقاومت است اما به هدف خود نخواهد رسید.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود آورده است: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند پرونده‌های مختلف را با یکدیگر درهم آمیزد. اسرا در مقابل اسرا آزاد خواهند شد. این رژیم تاکنون به تعهدات خود در توافق آتش بس نیز پایبند نبوده است.

پیشتر هم روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.