• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اسلامی: بسکتبال ایران قطعا برنده دیدار برابر چین خواهد بود

  • 20 آبان 1401 - 12:15
اسلامی: بسکتبال ایران قطعا برنده دیدار برابر چین خواهد بود

محمدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط تیم ملی بسکتبال در آستانه پنجره پنجم انتخابی جام جهانی و دیدار با چین گفت: اگرچه لیگ برتر با عجله آغاز شد اما باعث شد که بازیکنان با انجام ۵ دیدار فشرده، از شرایط مسابقه وارد اردو و بعد از آن پنجره انتخابی شوند. بنابراین آنها از نظر ذهنی آمادگی حضور در مسابقات را داشتند. به لحاظ زمانی هم فرصت لازم را برای تمرین کنار یکدیگر و هماهنگی در اختیار داشتند.
وی ادامه داد: بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال تمرینات فوق العاده ای را همراه با دو بازی تدارکاتی کنار یکدیگر برگزار کردند. حامد حدادی هم در لیگ چین بازی به بازی عملکرد بهتری داشت و با آمادگی خوبی به ترکیب تیم ملی اضافه شد. این بازیکن علاوه بر آمادگی بدنی، انگیزه فوق العاده زیادی هم برای دیدار با چین دارد و قطعاً همین حضور اینچنینی حدادی می‌تواند خیلی زیاد در جریان مسابقه تاثیرگذار باشد.
این مربی که هدایت تیم ایران نوین (تیم ب) را بر عهده دارد در مورد ویژگی‌های بسکتبال چین خاطرنشان کرد: برتری چین نسبت به ایران و آنچه معمولاً باعث نتیجه گیری شده به لحاظ فیزیکی بوده است. بسکتبال چین بازیکنان بلندقامتی در اختیار دارد که بعضاً از حدادیِ ما هم بلندتر هستند. شاخصه اصلی بسکتبال چین و عاملی که تکیه زیادی به آن می‌شود همین مسئله است در حالی که ما در ایران به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی یک سر و گردن بالاتر از چین هستیم.
اسلامی ادامه داد: از نظر مسائلی مانند انگیزه و تعصب کاری بازیکنان ایران خیلی قوی‌تر از چینی‌ها هستند. علاوه بر اینها، دیدار روز جمعه در ایران برگزار می‌شود. همین مسئله امتیاز بزرگی است برای اینکه از آن برای کسب نتیجه بهره برد.
این کارشناس بسکتبال در مورد اینکه تاکتیک احتمالی تیم ملی برای رقابت با چین گفت: تاکتیک هر تیم بازی به بازی تغییر می‌کند.به طور حتم مربیان چینی هم برای مقابله با ایران تغییراتی در ترکیب خود و تاکتیک شان داشته‌اند اما در مجموع فکر می‌کنم نگاه سرمربی تیم ملی برای این بازی مبتنی بر دفاع فشرده باشد و اینکه در حمله از تمام بازیکنان استفاده شود. فشار دفاعی بالا در این بازی می‌تواند تیم ملی را به سمت نتیجه گیری هدایت کند و ملی پوشان پتانسیل آن را دارند. همین مسئله دست سرمربی را باز می‌گذارد.
وی ادامه داد: حتماً در طول بازی شاهد تغییر تاکتیکی در تیم ایران خواهیم بود. جریان بازی، عملکرد حریف و جابه جایی ها و بازیکنان تعویضی که وارد زمین می‌شوند تغییر تاکتیک را مشخص می‌کنند.
اسلامی در پایان تاکیدکرد: دیدار ایران و چین برای هر دو تیم سخت است و تفکرات تاکتیکی در آن تعیین کننده است. من با اطلاعی که از تلاش ملی‌پوشان برای آماده‌سازی و انگیزه‌شان سراغ دارم، فکر می‌کنم که حتماً آنها برنده رقابت با چین خواهند بود. میزبانی، حدادیِ پُرانگیزه و شرایط دیگر بازیکنان این امید و اطمینان را ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33363

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.