• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

استقبال حماس ازمواضع آفریقای جنوبی وکاتالونیا علیه رژیم صهیونیستی

  • 29 خرداد 1401 - 0:29
استقبال حماس ازمواضع آفریقای جنوبی وکاتالونیا علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای از مواضع کشور آفریقای جنوبی و همچنین پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا علیه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی قدردانی کرد.

حماس در بیانیه خود، دعوت وزیر خارجه آفریقای جنوبی از جامعه بین‌الملل برای بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات و نقض حقوق ملت فلسطین از ۷۳ سال پیش را اقدامی مؤثر و قابل توجه ارزیابی کرده است.

در بیانیه حماس همچنین در واکنش به تصویب طرح پارلمان کاتالونیا در محکومیت سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی، گفته شده است که این مواضع و طرح‌ها پیروزی به نفع مسئله عادلانه فلسطین است و پرده از چهره حقیقی رژیم اشغالگر که متکی به جنایت و نژادپرستی است و قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند، برمی‌دارد.

جنبش مقاومت فلسطینی حماس در ادامه بیانیه خود با اشاره به اقدامات مؤثر اخیر از سوی آفریقای جنوبی و پارلمان کاتالونیا گفته شده است: «همین مسئله جامعه بین‌الملل را ملزم به عمل به مسئولیت‌های خود در رابطه با بازخواست و مجازات سران این رژیم در دادگاه جنایی بین‌المللی می‌کند تا بدین ترتیب، عدالت و حق آزادی و تعیین سرنوشت ملت فلسطین محقق شود.»

هفته گذشته برای نخستین بار در اروپا، پارلمان کاتالونیا در بخش خودمختار اسپانیا به جنایات آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اذعان کرد.

پیشتر نیز مرکز آمار فلسطین اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی هم اکنون از ۶۷ درصد ظرفیت زمین‌های نوار غربی فلسطین که برای فلسطینی‌هاست، بهره‌برداری می‌کند.

طبق اعلام سازمان مذکور، حدود ۱۸ درصد از مساحت مناطق مصادره شده در کرانه باختری برای اهداف نظامی استفاده می‌شود؛ در حالی که دیوار الحاقی (که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد) بیش از ۱۰ درصد از کرانه باختری را نابود کرد.

بر اساس اعلام مرکز آمار فلسطین، اشغالگران صهیونیست هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت مرزهای تاریخی فلسطین شامل کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی را تصرف کرده و از آنها بهره‌برداری می‌کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.