• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

استفاده از کرم دور چشم برای صورت چه تاثیری بر زیبایی چشم ها دارد؟

  • 16 آذر 1400 - 11:14
استفاده از کرم دور چشم برای صورت چه تاثیری بر زیبایی چشم ها دارد؟

ناحیه ظریف اطراف چشم یکی از اولین قسمت‌هایی است که علائم قابل مشاهده پیری ناشی از استرس‌های زندگی را نشان می‌دهد. پوست این ناحیه فوق‌العاده حساس است و به طور کلی، این موارد شامل چین و چروک، افتادگی و سیاهی دور چشم می‌شود. برای داشتن پوستی سالم و قوی، استفاده از کرم دور چشم برای صورت می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

پوست ناحیه دور چشم ۱۰ برابر نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است که آن را شکننده‌تر و حساس‌تر می‌کند، بنابراین بیشتر سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها از نظر بافت بسیار غنی یا از نظر مواد فعال بسیار قوی هستند. خرید کرم دور چشم که متناسب با نیاز پوست این ناحیه باشد، می‌تواند از بروز هر گونه چروک، پف و تیرگی جلوگیری کند.

بسته به فرمول این محصول، کرم‌های دور چشم می‌توانند پوست را سفت و آبرسانی کنند و در عین حال مشکلات رایج پوست را درمان کنند. اما مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، نحوه استفاده از کرم دور چشم هم بسیار حائز اهمیت است زیرا باید به شکل درست اعمال شود. همچنین این محصول از ناحیه اطراف چشم محافظت می‌کند.

انواع کرم دور چشم

انواع مختلف کرم دور چشم برای پیشگیری از موارد خاصی تولید می‌شوند و هر کدام روش استفاده خاص خود را دارد. برای انتخاب نوع  مناسب این محصول، باید از خود بپرسید که از آن چه انتظاری دارید. مهم است بدانید که برای رفع تیرگی این کرم را می‌خواهید یا برای کم شدن پف اطراف آن به دنبال درمان هستید، سپس نوع مناسب برای پوستتان را تهیه کنید‌.

هنگام تهیه لوازم بهداشتی صورت بهتر است محصولات اصل از برند‌های شناخته شده و معتبر را انتخاب کنید تا از بروز هرگونه آسیب یا حساسیت برای پوست جلوگیری شود. پوست شما در زمان‌های مختلف روز نیازهای متفاوتی دارد و باید متناسب با این نیازها کرم مخصوص دور چشم را خریداری کنید.

کرم دور چشم باید از پوست زیر چشم شما در برابر عواملی که در طول روز با آن مواجه می‌شوید، محافظت کند. همچنین باید دارای موادی مانند اسید هیالورونیک در ترکیبات خود باشند که به هیدراتاسیون کمک می‌کنند. استفاده از کرم دور چشم برای صورت که ترکیبات خوبی مثل ویتامین C داشته باشد، به خنثی کردن آسیب‌های ناشی از آلودگی و استرس‌های روزانه کمک می‌کنند.

کرم دور چشم برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک

چین و چروک زمانی ظاهر می‌شوند که پوست به طور طبیعی کلاژن و الاستین را از دست می‌دهد. سیگار کشیدن مکرر و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نمونه‌های رایج برای بروز این مشکلات هستند. همانطور که پوست کلاژن را از دست می‌دهد و شروع به افتادگی می‌کند، چین و چروک‌های بیشتری ظاهر می‌شود.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم وقتی است که این چروک‌ها بیشتر نشده باشند. ویتامین A یک ماده فعال در کرم‌های ضد چروک دور چشم است زیرا باعث تولید سلول‌های سالم می‌شود. هنگام خرید این محصول به دنبال نوعی باشید که آبرسان بوده و این ویتامین را در ترکیبات خود داشته باشد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

کرم دور چشم برای رفع پف

ماهیچه‌های زیر و اطراف چشم شما دائماً در حال حرکت هستند و پوست ناحیه زیر چشم نازک‌تر و حساس‌تر از بقیه قسمت های صورت شما است. به همین دلیل باید این کرم را به بخشی از روتین زیبایی خود تبدیل کنید. پف چشم یکی دیگر از دلایلی است که افراد به کرم‌های دور چشم نیاز دارند. موادی که می‌توانند به بهبود آن کمک کنند شامل رتینول است که استحکام پوست اطراف چشم را بازمی‌گرداند.

محافظت از پوست خشک با کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم را می‌توان برای پوست‌های خشک نیز استفاده کرد اما بهتر است با طرز استفاده از کرم دور چشم آشنا باشید. ممکن است پوست اطراف چشم شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند، در این صورت به کرم دور چشم دارای اسید هیالورونیک نیاز است. این ماده فعال به حفظ رطوبت زیر چشم کمک می‌کند و در عین حال بافت سبکی دارد.

از بین بردن سیاهی دور چشم با کرم

کم خوابی، خستگی شدید یا حتی خواب زیاد می‌تواند باعث ایجاد حلقه‌های سیاه دور چشم شود. برای مبارزه با سیاهی دور چشم، می‌توانید از کرم‌های دور چشم ساخته شده از کافئین‌ و کلاژن پپتید استفاده کنید. کافئین با سیاهی دور چشم مقابله می‌کند و می‌تواند رگ‌های خونی را منقبض کند. همچنین پپتیدها با سفت کردن پوست از ایجاد این سیاهی جلوگیری می‌کنند.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

در نگاه اول، استفاده از این کرم فرآیند ساده‌ای به نظر می‌رسد و فرقی نمی‌کند که کدام نوع از این کرم را انتخاب کرده‌اید و چه زمانی از آن استفاده می‌کنید، اما نحوه استفاده از کرم دور چشم در تاثیرگذاری آن بسیار اهمیت دارد. برای استفاده درست از این محصول، مراحل زیر را دنبال کنید:

باید از انگشت حلقه برای زدن کرم استفاده کنید زیرا فشار کمتری را به این ناحیه وارد می‌کند. مقداری از محصول را به اندازه یک نخود روی دستتان بزنید، به آرامی به نقاط زیر چشمان خود ضربه بزنید، از درونی‌ترین گوشه شروع کرده و به سمت بیرون حرکت بروید و از زدن کرم خیلی نزدیک به مژه‌های پایین خودداری کنید.

بهتر است از کرم‌های دور چشم به مقدار زیاد استفاده نکنید؛ در غیر این صورت ممکن است کرم شما وارد چشم شده و باعث سوزش شود. همچنین استفاده از کرم روی پلک‌ها توصیه نمی‌شود، مگر این که دستورالعمل پلک‌ها بیان کنند که انجام این کار بی‌ضرر است. همچنین دو دقیقه صبر کنید تا کرم جذب شود، سپس از محصولات آرایشی استفاده کنید.

به طور کلی در طرز استفاده از کرم دور چشم ، بهتر است آن را قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب در روز استفاده کنید. این به این دلیل است که کرم دور چشم معمولا سبک است و فرمول‌های سنگین‌تر باید در آخر باقی بماند. همچنین از مالش و کشیدن محصول بر روی پوست دور چشم اجتناب کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم را می‌توان در ساعات مختلف از روز استفاده کرد. با این حال، برای زمان‌های گوناگون به کرم‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت. بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم به ترجیحات و اهداف شما بستگی دارد، اما صرف نظر از آن، فقط باید هر ۱۲ ساعت یک بار از کرم استفاده کنید.

بهتر است در صبح از یک فرمول سبک استفاده کنید و همچنین برای کاهش خطر چین و چروک به دنبال محصول با SPF باشید. هنگامی که کرم را در عصر استفاده می‌کنید، مواد می‌توانند زودتر جذب پوست شما شوند، پس یک کرم غنی‌تر با ترکیبات آبرسان و بدون SPF انتخاب کنید.

فروشگاه لوازم آرایشی که محصولات بهداشتی هم دارند، انواع مختلفی از کرم برای دور چشم را عرضه می‌کنند. اما فروشگاه‌های اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد تا قیمت‌ها و ویژگی‌های هر محصول را با هم مقایسه کرده و متناسب با بودجه و نیازتان بهترین مدل را برای خرید انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=12248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. چه نوع کرمی دور چشمی برای پوست خشک لک دار پیشنهاد میکنید؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.