• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

استفاده از پادگان‌های نیروهای مسلح جهت توسعه زراعت چوب و فضای سبز

  • 08 مهر 1400 - 16:16
استفاده از پادگان‌های نیروهای مسلح جهت توسعه زراعت چوب و فضای سبز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با پیگیری و درخواست سازمان جنگل‌ها از سردار سرلشگر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به منظور بهره‌گیری از ظرفیت پادگان‌های نیروهای مسلح برای کشت نهال‌های سریع‌الرشد و گسترش فضای سبز پادگان‌ها این درخواست مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفته و طی نامه‌ای از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به رییس ستاد کل نیروهای مسلح با توسعه زراعت چوب در فضای سبز پادگان‌های کشور موافقت و از امسال این اقدام مهم با نقش و مشارکت نیروهای مسلح شتاب بیشتری در کشور پیدا می‌کند.

در این نامه آمده است: حسب‌الامر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرماندهی معظم کل قوا، تصویر از گزارش تقدیمی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با عنوان بهره‌گیری از ظرفیت پادگان‌های نیروی مسلح برای کمک به دولت جهت تولید و کشت نهال گونه‌های سریع‌الرشد و گسترش فضای سبز پادگان‌ها و طرح توسعه زراعت چوب کشور جهت بررسی و اعلام نتیجه ایفاد می‌گردد.

گفتنی است، با تصویب قانون برنامه ششم توسعه کشور از سال ۹۵ هرگونه بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های کشور متوقف و بر توسعه زراعت چوب به عنوان یکی از راهکارهای تأمین نیازهای چوبی صنایع چوبی و سلولزی مورد تاکید قرار گرفته است. این در حالی است که با افزایش نرخ ارز و حساسیت‌ها در خصوص امکان ورود آفات قرنطینه‌ای به رویشگاه‌های جنگلی، واردات چوب با پوست را با محدودیت مواجه کرده است. اکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این موضوع مهم ورود کرده تا با استفاده از فضای موجود پادگان‌ها به توسعه زراعت چوب بپردازند، راه حلی که با گذر زمان می‌تواند از توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی بالایی برخوردار باشد.

شایان ذکر است، طرح توسعه زراعت چوب برای تأمین مواد اولیه چوبی کارخانجات و صنایع همواره از تاکیدات مسئولین عالی کشور بوده و اکنون جایگاه خاصی در برنامه‌های رییس دولت سیزدهم و وزیر جهاد کشاورزی قرار دارد و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در یک برنامه جهادی این طرح را مورد پیگیری قرار داده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7575

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.