• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

استرالیا دوربین‌های مداربسته چینی را از دفاتر مقامات خارج می‌کند

  • 25 بهمن 1401 - 12:50
استرالیا دوربین‌های مداربسته چینی را از دفاتر مقامات خارج می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، چند روز پس از آنکه وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که تمام دستگاه‌ها و دوربین‌های امنیتی ساخت چین به دلایل امنیتی از ساختمان وزارت دفاع استرالیا خارج می‌شود، مقامات این کشور اعلام کرد که دوربین‌های ساخت چین از دفاتر سیاستمداران استرالیا نیز خارج خواهد شد.
بر اساس آمار و ارقامی که هفته گذشته منتشر شد؛ دست کم ۹۱۳ دستگاه دوربین امنیتی ساخت چین در بیش از ۲۵۰ ساختمان دولتی استرالیا از جمله تاسیسات وزارت دفاع این کشور نصب شده است.
ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا هفته گذشته اعلام کرد که تمام این دوربین‌ها از ساختمان وزارت دفاع این کشور خارج خواهند شد و تاکید کرده بود که این اقدام «برای حصول اطمینان از اینکه تاسیسات و ساختمان‌های دولتی استرالیا کاملا امن هستند» اتخاد شده است.
مقامات وزارت خزانه‌داری استرالیا امروز(سه‌شنبه) تایید کردند که ۶۵ دوربین مداربسته در دفاتر سیاستمداران استرالیایی نصب شده است.
در حالی که این وزارتخانه به تدریج در حال جایگزین کردن این دوربین‌ها با نسخه‌های به‌روزرسانی شده بوده، دست کم ۴۰ دوربین امنیتی چینی همچنان در ساختمان‌های این وزارتخانه وجود دارد. این نهاد اعلام کرد که دوربین‌های مذکور به اینترنت متصل نبوده و صرفا محض احتیاط خارج می‌شوند.
آمریکا و انگلیس نیز در اقداماتی مشابه، دوربین‌های امنیتی ساخت چین را از ساختمان‌های دولتی و مراکز حساس خارج کرده‌اند. هم واشنگتن و هم لندن با ابراز نگرانی از وجود این دوربین‌ها در مراکز حساس مستقر در آمریکا و انگلیس، مدعی شده‌اند که سرویس‌های امنیتی پکن ممکن است شرکت‌های چینی را مجبور کنند تا اطلاعات جمع‌آوری‌شده با این دوربین‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.
دوربین‌های ساخت شرکت «هایک‌ویژن» و «داهوآ» در فهرست سیاه آمریکا قرار دارند و واشنگتن مدعی شده که این دو شرکت، به دولت چین در «عملیات سرکوب» کمک می‌کنند.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره این اقدام گفت: امیدواریم که استرالیا محیطی عادلانه و غیرتبعیض‌آمیز برای فعالیت عادی شرکت‌های چینی فراهم کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.