• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

از کشف۱۰ کیلوگرم تریاک در بار توت فرنگی تا دستگیری سارق شرق تهران

  • 28 بهمن 1401 - 12:52
از کشف۱۰ کیلوگرم تریاک در بار توت فرنگی تا دستگیری سارق شرق تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف ۱۰ کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد و گفت: متهم تحت پوشش بار توت فرنگی، مواد مخدر به شهر تهران منتقل کرده بود.
سرهنگ ضرغام آذین اعلام کرد: با وصول اخبار از شهروندان و رصد اطلاعاتی مبنی بر ورود مقادیری مواد مخدر به میدان تره بار تهران، مراتب پیگیری و احراز خبر به مأمورین پایگاه دهم ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب سپرده شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: با وصول خبر رسیده مشخص گردید متهم ذکرشده فوق مقادیری مواد مخدر را از شهرهای جنوبی کشور تهیه و قصد دارد آنرا توسط یک دستگاه کامیون و در پوشش بار توت فرنگی جاسازی نموده و از طریق محورهای جنوبی تهران به پایتخت وارد نماید.
آذین افزود: یک گروه از مأمورین پلیس پایگاه دهم به محل اعزام و پایش کامیون‌ها، سرانجام کامیون حاوی بار توت فرنگی را در یکی از غرفات شناسایی و نسبت به بازداشت راننده اقدام نمودند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با دستگبری راننده کامیون مورد بازرسی پلیس قرار گرفته و طی آن مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک به وزن ۱۰ کیلو که در لابلای میوه توت فرنگی جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ آذین در پایان ضمن اعلام انتقال متهم به مقر پلیس از قبول مسئولیت اتهام توسط متهم خبر داد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
اعتراف به سرقت از اماکن خصوصی
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار پارکینگ ساختمان‌های محدوده “دولت آباد”و کشف ۴ فقره سرقت، خبر داد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه از مشاعات منازل مسکونی و انباری‌ها در “دولت آباد” شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کلانتری ۱۶۷ این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: تیم عملیاتی آن یگان با پیگیری ویژه و هماهنگی‌های لازم به بازبینی دوربین‌های ساختمان‌ها و شناسایی و تعقیب متهم پرداخته و سارق را در حین سرقت دوچرخه در یکی از ساختمان‌ها دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان با اعلام اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۴ فقره سرقت معترف شد، افزود: تا کنون در این خصوص ۲ شاکی به کلانتری مراجعه و شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۶۷ این
فرماندهی قرار دارد، متهم نیز برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.
سارق اماکن در شرق تهران دستگیر شد
سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار اماکن خبر داد و گفت: از متهم اموال سرقتی به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف شد.
سرهنگ اردشیر نادری، بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از اماکن در محله تهرانپارس رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۶ این محل بر عهده گرفته و سریعاً به محل اعزام و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه مأموران در مراجعه به محل و بررسی موضوع مشخص شد ساعاتی قبل مقدار زیادی مس به ارزش ۶ میلیارد ریال سرقت شده است افزود: در تحقیقات و بررسی‌های فنی پلیسی هویت و مخفیگاه متهم سابقه دار شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی تیم مجربی از مأموران به محل مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی متهم را که قصد فرار داشت دستگیر کردند.
سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به کشف اموال سرقت شده تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله سابقه دار در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت روز گذشته معترف که مال باخته مراجعه و اموال تحویل وی شد.
سرهنگ نادری با عنوان اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد خاطر نشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.
دستگیری جوان جیب بر
سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک جوان جیب بر خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره جیب بری اعتراف کرده است.
سرهنگ عبدالرضا محمدی، در تشریح این خبر گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه و اشیا قیمتی شهروندان در محدوده کلانتری ۱۱۸ ستارخان به روش جیب بری رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه مأموران در این پی جویی‌های انتظامی، یک سارق جیب بر را شناسایی کردند افزود: پس از شناسایی چهره متهم، گشت زنی‌های هدفمند آغاز و متهم حین سرقت شناسایی و دستگیر شد.
سرپرست سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه از متهم ۴ دستگاه تلفن سرقتی کشف شد تصریح کرد: متهم ۲۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت به روش جیب بری اعتراف و اظهار داشت تاکنون مرتکب ۱۰ فقره سرقت مشابه شده است.
به گفته این مقام انتظامی تا کنون تعدادی از مال باختگان شناسایی و متهم با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار مأموران کلانتری قرار دارد.
کشف بیش از ۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر از منزل سوداگر مرگ
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر در جنوب پایتخت خبر داد و اعلام کرد: از مخفیگاه این تبهکار ۷ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه و تریاک کشف شد.
سرهنگ ضرغام آذرین در تشریح جزئیات خبر اعلام کرد: بنا بر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان محترم تهرانی ساکن در محدوده‌ی محله “خزانه” تهران مبنی بر فعالیت مشکوک مالک یک باب منزل مسکونی در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده‌ای در این خصوص در پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزئیات آن در دستور کار مأموران این پایگاه قرار گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با پیگیری و تحقیقات میدانی پلیس در محل، صحت و چگونگی عملکرد مظنون پرونده برای پلیس محرز و اقدامات مقدماتی جهت اخذ دستور ورود به منزل از طرف مرجع قضائی انجام شد.
این مقام انتظامی افزود: سرانجام پس انجام تمامی جوانب و مقدمات کار اکیپی از مأمورین پلیس با رعایت جوانب قانونی و حقوق شهروندی به محل سکونت متهم مراجعه و ضمن دق الباب و حضور متهم به جلوی درب منزل، نسبت به بازداشت و تفهیم اتهام وی اقدام نمودند.
وی ادامه داد: با ورود به منزل، سریعاً نسبت به جست‌وجو و بازرسی دقیق محل اقدام که در این بین مقدار ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد روانگردان شیشه و ۵ کیلو تریاک کشف شد.
سرهنگ آذین در پایان اعلام کرد: متهم به جرم انتسابی اعتراف و جهت پیگرد قضائی پس از انتقال به مقر پلیس به مراجع قضائی تحویل داده شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.