• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

از سرگیری میزبانی‌ بین‌المللی تنیس روی میز یک سال به تاخیر افتاد

  • 09 آبان 1400 - 11:42
از سرگیری میزبانی‌ بین‌المللی تنیس روی میز یک سال به تاخیر افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تنیس روی میز که طی ۷ سال گذشته هیچ رویداد بین المللی را برگزار نکرده بود از ابتدای سال جاری به دنبال از سرگیری میزبانی های بین المللی بود و حتی در این زمینه نشست وبیناری را با حضور نماینده فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) برگزار کرد.

مبنای کار برگزاری رقابت های بین المللی جام فجر بود؛ رویدادی که در دوره ریاست شاهرخ شهنازی و محمد زارع پور به صورت متوالی برگزار شد اما قوانین جهانی و الزام به رعایت آنها که ناقض برخی تاکیدات داخلی بود به مرور باعث سلب امتیاز برگزاری این رقابت‌ها از ایران شد به طوری که از سال ۹۳ که آخرین دوره جام فجر در تهران برگزار شد تا به امروز رویدادی با این عنوان و در کل هیچ رویداد بین المللی دیگری به میزبانی تنیس روی میز کشورمان برگزار نشده است.

طی هفت سال گذشته حتی امتیاز برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه هم به فدراسیون تنیس روی میز ایران داده نشد در حالی که این رقابت ها به عنوان رویداد گزینشی المپیک لندن در ایران برگزار شد که اتفاقا ندا شهسواری از حضور در آن صاحب سهمیه شد.

با تاکیدی که فدراسیون جهانی تنیس روی میز در دستور العمل خود مبنی بر برگزاری هرمان مسابقات در دو بخش مردان و بانوان داشته، مدیریت فعلی فدراسیون ایران از ابتدای سال جاری به دنبال کسب دوباره امتیاز میزبانی بین المللی و آغاز آن با برگزاری مسابقات جام فجر بود.

در این راستا پیشنهاد برگزاری مسابقات مردان و بانوان در دو سالن مجزا مطرح شد و موضوع به فدراسیون جهانی و وزارت ورزش هم اطلاع رسانی شد. همه این موارد در نشستی که فروردین ماه با حضور «گابور فلگی» مدیر ارشد ITTF ، رئیس و دبیر فدراسیون تنیس روی میز ایران و علی رغبتی نماینده وزارت ورزش برگزار شد، مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. با همه اینها و توافقات حاصل شده برای برگزاری جام فجر، برگزاری این رقابت ها در سال جاری منتفی و به سال آینده موکول شده است.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه توضیح داد و گفت: تلاش‌مان این بود که جام فجر را امسال برگزار کنیم. میزبانی این رقابت ها منوط به ثبت آن در تقویم فدراسیون جهانی برای سال جاری میلادی بود، این کار هم نیازمند انجام هماهنگی های ابتدایی داخلی و بین المللی بود که با وجود پیگیری های مستمر برای سال جاری به نتیحه نرسید.

وی تصریح کرد: برای میزبانی مسابقات بین المللی با هر نام و در هر سطحی، باید طبق آئین نامه فدراسیون جهانی عمل کنیم. از طرفی باید این رقابت ها با اصول نظام و قوانین داخلی هم منافاتی نداشته باشد. همه اینها ملزم به هماهنگی با طرفین است که تا حدی زمان بَر است. به خصوص با توجه به جابه جایی که در وزارت ورزش انجام شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: در هر صورت اینکه برگزاری رقابت های بین المللی جام فجر در سال جاری منتفی است اما برگزاری این رویداد را برای سال آینده پیگیری می‌کنیم. هماهنگی های لازم در این زمینه را طی سال جاری با وزیر ورزش خواهیم داشت تا بتوانیم این رقابت ها را در تقویم سال آینده ITTF ثبت کنیم.

قارداشی با بیان اینکه جام فجر از رویدادهای دارای رنکینگ است، تصریح کرد: با توجه به نرخ ارز و هزینه های بالایی که اعزام ها روی دست فدراسیون ها می گذارد، برگزار رویدادی که در رنکینگ جهانی شرکت کنندگان تاثیر دارد می تواند به نفع باشد به خصوص که به واسطه امتیاز میزبانی می‌توانیم نسبت به زمان اعزام، تعداد بیشتری نماینده داشته باشیم. گذشته از اینها میزبانی از رویدادهای بین المللی در معرفی بیشتر کشور تاثیر مثبتی دارد. به همین دلیل برگزاری جام فجر را به شدت پیگیری می‌کنیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.