• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

از زندگی در تهران احساس امنیت نمی‌کنم/ این فیلم را همه ببینند

  • 01 آذر 1400 - 11:45
از زندگی در تهران احساس امنیت نمی‌کنم/ این فیلم را همه ببینند

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خان جهانی با محوریت محیط زیست این روزها از پلتفرم هاشور در حال اکران آنلاین است.

علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما درباره این مستند به خبرنگار مهر گفت: با دیدن مستند «بر سر خاک» دیگر از زندگی در تهران احساس امنیت نمی‌کنم. به نظرم لازم است همه مردم ایران این فیلم را ببینند. مخصوصاً مردم استان مرکزی و تهران.

وی افزود: اساساً ما در غفلتی سنگین نسبت به آنچه در محیط زیست و زندگی‌مان می‌گذرد، به سر می‌بریم؛ مثل آدم‌هایی که در خواب خوش به سر می‌برند و از بلایی که بر سرشان در حال نازل شدن است، بی خبر هستند.

داوودنژاد در پایان گفت: من با دیدن فیلم «بر سر خاک» دیگر از زندگی در تهران احساس امنیت نمی‌کنم و نسبت به ادامه دادن زندگی در این شهر تردید پیدا کردم.

تصویربرداری مستند «بر سر خاک» که ۲ سال طول کشیده، توسط امیر جغتایی در شهرهای مختلف انجام شده و تدوین آن را آرش زاهدی اصل برعهده داشته است. در ساخت این مستند علاوه بر گفتگو و برخی تصاویر تکان‌دهنده از فرسایش خاک در ایران، از گفتار متن با صدای شهرام درخشان استفاده شده است.

عواملی که در ساخت این مستند همکاری داشته‌اند، عبارتند از صدابردار: احمدرضا طایی، صداگذار: آرش قاسمی، توازن رنگ و نور: رضا تیموری، تصویربرداری هوایی: احمد آزاد، مدیر تولید: امیر مهدی صادقی.

محسن خانجهانی مستندهای «A.B.C.D»، «انتهای خیابان پاستور»، «آزادراه»، «کلاه شیشه‌ای» و … را کارگردانی کرده است و در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» جایزه ویژه هیات داوران به دلیل توجه ویژه به بحران زیست محیطی خاک و توجه به پژوهش را برای ساخت فیلم «بر سر خاک» دریافت کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=11312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.