• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

از تکرار ضربه پنالتی و خاموشی اسکوربرد تا زیر سرم رفتن دروازه‌بان فولاد!

  • 26 فروردین 1401 - 12:40
از تکرار ضربه پنالتی و خاموشی اسکوربرد تا زیر سرم رفتن دروازه‌بان فولاد!

علی اکبر مهدی پور در گفت و گو با ایسنا، درباره اتفاقات بازی گذشته تیم فولاد در لیگ برتر نوجوانان کشور مقابل ذوب آهن، در ابتدا با انتقاد نسبت به عملکرد فدراسیون در انتخاب میزبانی مسابقات، اظهار کرد: این رقابت‌ها سال گذشته نیز در اصفهان برگزار شد و در حالی که انتظار می رفت میزبان فصل جدید مسابقات استان دیگری باشد اما متاسفانه مجدداً میزبانی به اصفهان و تیم ذوب‌آهن سپرده شد، در حالی که کار درست و منطقی این بود، امسال اسم تیم اصفهانی از حضور در قرعه کشی خارج می شد تا استان دیگری شانس میزبانی پیدا می کرد.

وی افزود: این اتفاق در حالی رقم خورد که در فوتبال پایه به دنبال گسترش و اشاعه‌ این رشته در سراسر کشور و استان ها هستیم و باید با سپردن میزبانی به استان‌های مختلف در عمل نیز این مهم را نشان می دادیم که متاسفانه انجام نشد.

مدیر تیم های پایه باشگاه فولاد خوزستان ادامه داد: از فصل ۹۷- ۹۶ هیچ میزبانی به باشگاه فولاد داده نشده است، آن هم علی رغم خدمات شایانی که باشگاه فولاد در بخش پایه فوتبال کشور داشته است که امید می رود فدراسیون به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مهدی پور در ادامه نیز با اشاره به اتفاقات و حواشی بازی شب گذشته تیم فولاد و ذوب آهن، گفت: بازی در طول ۹۰ دقیقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و کار برای تعیین تیم برنده به ضربات پنالتی کشیده شد؛ دروازه بان ما پنالتی اول تیم حریف را گرفت و هنگام پنالتی دوم فرا رسید و گلر ما مجددا پنالتی تیم ذوب آهن را مهار کرد اما داور مسابقه که به نظر می رسید تحت تاثیر جو ورزشگاه و کارهای مربیان و اعضای تیم و هواداران ذوب آهن قرار گرفته بود، حرکت صحیح دروازه‌بان فولاد را مردود اعلام کرد و دستور به تکرار ضربه داد. همین تصمیم داور تمام تیم ما را برهم زد و بازیکنان کم سن و سال ما فقط گریه می کردند و جمع کردن آن ها در چنین شرایطی بسیار سخت شد و این نیز ضربه مهلکی به نماینده فوتبال خوزستان وارد کرد.

 وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی مطمئنا باید از ناظر بازی گزارش بازی را بخواهند اما متاسفانه این بازی حتی ناظر هم نداشت و سوال این است که چرا باید باشگاه سازنده‌ای مثل باشگاه فولاد این گونه متضرر شود؟ نکته بسیار مهم و جالب دیگر این است که وقتی داور دستور به تکرار مجدد پنالتی داد، اسکوربرد ورزشگاه که در حال پخش زنده مسابقات و تصاویر بازی بود، به یکباره خاموش شد که می خواهم بدانم چطور می شود که اسکوربرد خاموش شد و به نظرم تمام این اقدامات یعنی ضایع شدن حق باشگاه فولاد.

مدیر تیم های پایه باشگاه فولاد خوزستان گفت: یک سال زحمت کشیدیم و چرا باید داور در روزی که می توانست بدون دغدغه و ذهنیت سوت بزند، این گونه قضاوت کرد. با همین تصمیم اشتباه او، بعد از بازی دروازه بان ما به زیر سرم است، به این دلیل که از نظر روحی روانی به هم ریخته است. واقعا چرا نباید یک داوری با کیفیت بازی های لیگ نوجوانان را سوت بزند و این که چرا داور فینال از یک شهر نزدیک به اصفهان برای این دیدار انتخاب شد؟

وی تاکید کرد: همان قدر که باشگاه‌ها در بخش پایه زحمت می‌کشند، فدراسیون نیز باید برای برگزاری مسابقات رده سنی پایه در بهترین شکل و شرایط ممکن هزینه می‌کند. داور باید خودش فیلم را ببیند و می خواهم بدانم چگونه می‌خواهد عملکرد خود را توجیه کند. باید برای فوتبال پایه چاره ای اندیشید زیرا وقتی آقایانی که مدعی فوتبال هستند برای رسیدن به برد دست به کارهای چون خاموش کردن اسکوربرد و قطع نور ورزشگاه می‌کند، آن هم به بهانه این که می‌خواهیم جلوی تشنج را بگیریم، واقعا دیگر حرفی باقی نمی ماند.
 

مهدی پور عنوان کرد: برنامه ریزی ما برای موفقیت در این رقابت ها درست بود اما متاسفانه در حالی که پیش بینی می شد که داور اقدامی انجام دهد که به ضرر فولاد تمام شود، در این بازی رقم خورد. متاسفانه هر چه هزینه کرده بودیم، سوخت شد و از همه مهمتر روحیه و انگیزه بازیکنان نوجوان ما تحت تاثیر قرار گرفت؛ با اتفاقات شب گذشته باور بدی در نوجوانان ما نهادینه شد و من نمی دانم قرار است چگونه برای این نوجوانان از فوتبال پاک صحبت کنیم و آیا این بازیکنان در آینده دیگر حرف‌های ما را باور می‌کنند، آن هم در شبی که افرادی را اطراف شان دیدند که برای رسیدن به برد دست به کارهایی غیرفوتبالی زدند.

وی بیان کرد: باید تیم اصفهانی توضیح دهد که چطور می شود که به یکباره اسکوربرد ورزشگاه دقیقا در حالی که همه چیز بیانگر این بود که حق با باشگاه فولاد است، خاموش می شود و بعد از چند دقیقه که آب از آسیاب م افتد، مجدداً اسکوربرد را روشن می کنند. فولاد، سپاهان، ذوب آهن، مس کرمان و مس رفسنجان باشگاه های صنعتی هستند و همین الان نیز ما از تمام این تیم ها به خاطر نوع عملکردمان در بخش پایه جلوتریم اما حق این نیست که هم به ما میزبانی ندهند و هم در بازی برده، شرایط را به صورتی فراهم کنند حق این نوجوانان و باشگاه بزرگ فولاد ضایع شود. ما مطمئنا باتوجه به فیلم و عکس هایی که در اختیار داریم، شکایت خود را به فدراسیون اعلام می کنیم و امیدوارم که این بار برخلاف موضوع مطرح شده در خصوص تبانی باشگاه فولاد در لیگ جوانان که با تبرئه ما همراه بود اما از تبرئه شدن ما خبری را رسانه ای نکردند، بیایند و در خصوص بازی شب گذشته شفاف سازی کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.