• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

از تعلیق جودو تا کار در کارخانه قند با دختر طلایی کشتی!

  • 26 فروردین 1401 - 12:46
از تعلیق جودو تا کار در کارخانه قند با دختر طلایی کشتی!

۲۰ ساله است و برای تامین بخشی از هزینه‌های ورزش خود در شرکت قند فریمان کار می‌کند. وقتی ۱۰ ساله بود به جودو وارد شد و به عضویت تیم ملی هم درآمد اما فدراسیون که تعلیق شد، کشتی را انتخاب کرد. تکنیک‌های جودو را در کشتی پیاده کرد و با قهرمانی در مسابقات کشوری به تیم ملی آلیش رسید.

محدثه حسینی در  اولین سال حضورش در کشتی به مسابقات بین‌المللی قرقیزستان اعزام و طلای وزن ۶۵ کیلوگرم را به دست آورد اما دوباره به جودو برگشت و امیدوار است که تعلیق از فدراسیون برداشته شود تا شانس حضور و مدال‌آوری در مسابقات بین‌المللی را داشته باشد.

حسینی با خبرنگار ایسنا به گفت‌وگو پرداخت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

جودو تعلیق شد، کشتی‌گیر شدم

از ۱۰ سالگی وارد جودو شدم. آن زمان هنوز کشتی زنان در ایران فعال نشده بود و جودو نزدیک‌ترین رشته به کشتی بود به همین دلیل این رشته را انتخاب کردم. ۱۲ سال هم عضو تیم ملی بودم. زمانیکه فدراسیون تعلیق شد تمریناتم متوقف نشد چون می‌دانستم بالاخره تعلیق برداشته می‌شود اما مجبور شدم به رشته دیگری بروم. از آنجایی که دایی و برادرم کشتی‌گیر بودند، به این سمت کشیده شدم. البته آنها آزاد و فرنگی تمرین می‌کردند اما در زنان فقط آلیش داریم.  

در تمرینات کشتی استان خودم شرکت کردم و بعد از چند ماه در مسابقات کشوری قهرمان شدم. مسئولان استان قبل از مسابقات کشوری آلیش آنالیزی انجام و امیدواری دادند که قهرمان می‌شوم. یکسری تاکتیک‌ها هم از جودو داشتم که آنها را به کار گرفتم و قهرمان شدم. بعد از آن به عضویت تیم ملی درآمدم.  

استرسم را کنترل کردم و طلا گرفتم

در اردوی تیم ملی کشتی قبل از اعزام به مسابقات قرقیزستان شرایط خوبی داشتم و مربیان خوبی را انتخاب کرده بودند. خانم‌ها براتی، میرزایی و درخشانی هر چه در توان داشتند برای ما گذاشتند و کم و کسری نداشتیم. آنالیز خوبی هم از رقبای قزاقستان و قرقیزستان انجام داده بودیم تا به مشکل برنخوریم. البته موقع مسابقات استرس داشتم اما باید کنترل می‌کردم و با تمریناتی که داشتم بر استرسم غلبه کردم.

لحظه‌ای که طلا گرفتم حس خیلی خوبی داشتم چون هر ورزشکاری آرزو دارد روی سکوی قهرمای برود و برای کشورش افتخارآفرینی کند. من هم با توکل به خدا، زحمات پدر و مادرم و تمریناتی که با برادرم انجام داده بودم، اعتماد به نفس خوبی را برای قهرمانی به دست آورده بودم.

دوری از جودو برایم سخت است

بعد از برگشت از مسابقات قرقیزستان فدراسیون جودو اعلام کرد، جودو می‌تواند در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کند. به همین دلیل از نفرات اول سال‌های قبل دعوت کردند تا در انتخابی مدعیان جودو شرکت کنند. من هم شرکت کردم و به عضویت تیم ملی درآمدم. در حال حاضر هم در اردو هستم.

من جودوکار هستم که به کشتی وارد شدم اما الان که رشته خودم می‌تواند در مسابقات شرکت کند، برگشتم تا زحمات فدراسیون و مربیانم را جبران کنم. البته با خانم براتی سرمربی تیم ملی آلیش صحبت کردم و تصمیم بر این شد که فعلا در جودو بمانم و اگر تعلیق فدراسیون جودو تا مسابقات کشوری آلیش ادامه داشت به کشتی برگردم. من از بچگی به جودو وارد شدم، به این رشته علاقه دارم و رفتن به رشته‌ای دیگر برایم سخت است. البته به کشتی هم علاقمند شده‌ام و رشته فوق‌العاده‌ای است.

به خاطر شرایط اقتصادی مجبورم کار کنم

در کنار ورزش در دانشگاه آزاد فریمان در رشته علوم تربیتی تحصیل می‌کنم و در شرکت قند فریمان هم کار می‌کنم. هدف یک ورزشکار ورزش و قهرمانی است اما شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که مجبورم کار کنم چون هزینه‌های بلیت و مکمل سنگین است اما خوشبختانه شرکت قند در مورد رفت و آمدها، اردوها و هزینه‌ها حمایتم می‌کند و مثل کارگرهای دیگر به من سخت نمی‌گیرند.

از تیم مدیریتی شرکت قند فریمان آقایان ابراهیم دهقان پیر، فرهام دهقان و علی امینی تشکر می‌کنم چون حمایتم می‌کنند. با شرایط اقتصادی فعلی، کمتر اسپانسری پیدا می‌شود که ورزشکاران را حمایت کند اما مدیران این کارخانه از من حمایت کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20028

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.