• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

ارسال ۳۰۰ تن دارو به عراق/ استقرار تیم تخصصی مدیریت بحران در نجف

  • 26 شهریور 1401 - 13:49
ارسال ۳۰۰ تن دارو به عراق/ استقرار تیم تخصصی مدیریت بحران در نجف

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ بالگرد مستقر در مرز عراق و ایران و ۲ هواپیمای مجهز به امکانات تخصصی مورد نیاز بیماران اورژانسی به ویژه اتاق مجهز ICU برای انتقال مصدومین احتمالی آماده و مشغول امدادرسانی به زائران هستند.
کولیوند با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ تن دارو از ایران به کشور عراق منتقل شده است، اضافه کرد: سرم و برخی از داروهای تخصصی مورد نیاز زائران از کشور عراق خریداری شده و در اختیار درمانگاه‌های جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات تخصصی قرار گرفت.
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر بر اساس آسیب‌شناسی که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته از عملکرد جمعیت هلال‌احمر انجام شده، سناریوهای مختلفی طراحی و مورد بررسی قرار گرفت. به همین دلیل برای مدیریت بحران هم یک تیم تخصصی در نجف در نظر گرفته شده است که با کمک آن‌ها تمامی خدمات ارائه شده، رصد و بررسی می‌شود.
کولیوند گفت: در مرزهایی که پایگاه نداشتیم هم با فاصله کم درمانگاه‌های امدادی – درمانی و همچنین پایگاه‌های امداد و نجات راه‌اندازی شد. احداث درمانگاه در این فواصل، مورد استقبال زائران امام حسین (ع) قرار گرفت.
وی همچنین خبر داد که در حال حاضر ۲۰۰ موکب و مرکز درمانی سطح یک پزشک عمومی و پرستار، ۴۰ مرکز درمانی سطح ۲ با پزشک متخصص و پرستار و ۶ بیمارستان سطح ۳ در حال ارائه خدمت به زائران هستند. به اضافه اینکه ۳ بیمارستان سیار نیز در حال ارائه خدمت به زائران حسینی هستند.
ظرفیت فوق‌العاده بیمارستان هلال احمر ایران در نجف
فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در این جلسه ادامه داد: تا به حال سابقه نداشته که ۸ پزشک همزمان در یک درمانگاه فعالیت کنند، پوشش بیمه زائران، همکاری و همدلی بین اعضای هلال‌احمر، ارائه خدمات در بیمارستان‌های عراق، ایران و همکاری کنسولگری نسبت به سال‌های قبل بسیار باکیفیت تر بود.
محمدبیگی با اشاره خدمات ارائه شده در بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در شهر نجف اضافه کرد: این بیمارستان ظرفیت فوق‌العاده ای در سطح بین‌المللی برای ایران به شمار می‌رود؛ بنابراین باید بودجه‌ای جهت افزایش امکانات و خدمات در این بیمارستان از سوی مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی اربعین باید مثل حج قوانین خاص خود را داشته باشد؛ به این شکل که همه امور به صورت الکترونیک انجام و ثبت شود.
سیدمحمود نبویان یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در نشست با رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات تخصصی درمانی و امدادی این جمعیت در پیاده ‏روی اربعین قدردانی کرد و گفت: پس از مراسم اربعین در صحن علنی مجلس جلسه‌ای با حضور سران دولت و رئیس جمعیت هلال‌احمر تشکیل خواهد شد تا گزارش خدمات و فعالیت‌های این جمعیت در اربعین ۱۴۰۱ ارائه شود.
در ادامه نشست با رئیس جمعیت هلال احمر، سیدجلیل میرمحمدی میبدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: میزان حضور زائران سال جاری در مراسم اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته و حتی در مراسم حج امسال قابل مقایسه نیست و باید گفت خدمات جمعیت هلال‌احمر به زائران امام حسین (ع) بسیار ارزشمند بوده است و لازم است گزارش مبسوطی توسط رئیس جمعیت هلال‌احمر که حاوی نقاط ضعف و قوت در مراسم اربعین حسینی باشد در راستای ارائه خدمات به زوار حسینی تهیه و در صحن علنی مجلس مطرح شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29113

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.