• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

ارسال ۲ پیام تسلیت برای درگذشت جلال ستاری

  • 10 مرداد 1400 - 18:03
ارسال ۲ پیام تسلیت برای درگذشت جلال ستاری

به گزارش مهر، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت جلال ستاری پژوهشگر، مترجم و اسطوره‌شناس پیام تسلیتی را منتشر کرد

متن پیام بدین شرح است:

«راوی رموز جاودانگی، به جهان جاودانه‌ها پیوست …

خبر، هنوز هم در هاله‌ای از تاسف و پرسش و تردید، پیچیده است؛ همچون گستره‌ رازآلود خودِ «اسطوره» و خودِ وجودی «جلال ستّاری»؛ که اینک دنیایی از دانش و فرهیختگیِ در بستر ادبیات نمایشی، اساطیر و نقد فرهنگی را همراه خویش برده است.

استاد فرزانه‌ای که در بیش از شصت سال حیات موثر و پربار علمی و پژوهشی، پنجره‌های بلندی را به مدد روح ژرف‌نگر و پشتوانه‌ی مطالعاتی به تماشای شایسته‌تر ایران دیرپا و هماره پویا و روشنایی‌های رسیده تا کرانه‌های عالم «انسان»ها و ساحت «بوده» ها گشوده است.

هرچند او تا همیشه‌ ایّام ایرانِ مانا، در زوایای روشن و شریف صحنه و سطر به سطر نشسته در متون فرهنگ ایرانی، حضوری تاثیرگذار و زنده دارد امّا محرومیّت‌مان از دیدارش را، صمیمانه به اهالی هنرهای نمایشی کشور و همراهان بینش و منش فرزانه‌ او، به ویژه پژوهنده‌ ارجمند و همسر گرامی ایشان، سرکار خانم لاله تقیان، تسلیت گفته؛ آرامش و آمرزش آن وجود وزین و نازنین را از درگاه منیع حضرت حق، مسالت می‌گویم.»

پیام انجمن منتقدان خانه تئاتر در سوگ جلال ستاری

انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر نیز در پی درگذشت جلال ستاری، نویسنده و پژوهشگر معتبر عرصه تئاتر، پیام تسلیتی را منتشر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«حتی در این روزگار تلخ و سیاه نیز نامش و یادش و دانش به جای مانده به ‌یادگارش، چشمه‌ نوریست برایمان و نغمه‌ای از میان تاریکی که می‌گوید در معبد فرهنگ و هنر هنوز جایی برای ستایش دانایی و آدمیت هست.

درگذشت استاد جلال ستاری، اسطوره‌شناس، پژوهشگر، مترجم، منتقد فرهنگی و آموزگار بزرگ و بی‌نظیر، اگرچه برای اهل فرهنگ خسرانی بزرگ و مایه تاسفی عمیق است، اما نیک می‌دانیم در سپهر فرهنگ و اندیشه ایرانیان و در میان صدها کتاب و مقاله‌ بازمانده‌اش، او حیاتی جاودانه خواهد داشت. روح بلندش شاد و یادش گرامی.»

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.