• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ارسال گنبد آهنین به کی‌یف غیرمحتمل است؛ «تل‌آویو از مسکو می‌ترسد»

  • 04 دی 1401 - 12:11
ارسال گنبد آهنین به کی‌یف غیرمحتمل است؛ «تل‌آویو از مسکو می‌ترسد»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جیکوب ناگل، مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سرمقاله‌ای در نشریه نشنال اینترست، گفت که تامین و ارسال سامانه پدافند هوایی موسوم به «گنبد آهنین» از تل‌آویو به کی‌یف غیر محتمل است زیرا چنین اقدامی واکنش شدید مسکو را به همراه خواهد داشت.
ناگل در واکنش به تصمیم اخیر واشنگتن برای تامین سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» به اوکراین، یادآور شد که این اقدام رژیم صهیونیستی را هم در کانون توجه قرار می‌دهد زیرا همواره از ارسال سامانه پدافند هوایی به کی‌یف خودداری کرده است. وی تعدادی از دلایل خودداری تل‌آویو از این کار را توضیح داد.
به ادعای وی، در درجه اول رژیم صهیونیستی «هراس‌های مشروع و منطقی» دارد و از این می‌ترسد که اگر قرار باشد این تسلیحات را به اوکراین ارسال کند، سرانجام به دست روس‌ها خواهد افتاد و «مسکو نیز مطمئنا آن را برای تجزیه و تحلیل به ایران ارسال می‌کند. به ادعای ناگل، چنین اقدامی به تهران که دشمن شماره یک رژیم صهیونیستی است، کمک می‌کند تا راه مقابله با گنبد آهنین را پیدا کند!»
ادعای این مقام صهیونیست در حالی مطرح شده که سامانه گنبد آهنین در سال‌های اخیر در جنگ غزه برابر موشک‌های مقاومت تسلیم شده و نتوانسته امنیت را برای رژیم صهیونیستی به ارمغان بیاورد.
ناگل در ادامه گفت که تل‌آویو هیچ تمایلی ندارد که گنبد آهنین را به هیچ‌کشوری ارسال کند زیرا ارتش رژیم صهیونیستی در ارزیابی‌هایش به این نتیجه رسیده که «برای محافظت از خود مقابل حملات حماس و حزب‌الله، باید تعداد بیشتری از این سامانه‌ را در اختیار داشته باشد.»
ناگل همچنین مدعی شد که آموزش کار با سامانه گنبد آهنین به سربازان اوکراینی، زمان‌بر بوده و در کوتاه‌مدت برای کی‌یف بی‌فایده است.
وی در ادامه نوشت: نهایتا اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان نمی‌خواهد به روسیه دلیلی برای واکنش شدید بدهد؛ کشوری که در سوریه حضور پررنگی دارد. خواه یا ناخواه، حضور نظامی روسیه در سوریه، مسئله‌ای بلندمدت است که تل‌آویو باید با آن دست و پنجه نرم کند.
رژیم صهیونیستی مدعی است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) از ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم علیه روسیه خودداری کرده است.
بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ماه گذشته مدعی شد که توانایی تل‌آویو برای تولید سامانه پدافند هوایی به اندازه‌ای نیست که این سامانه را برای اوکراین تولید و ارسال کند.
دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در ماه اکتبر به تل‌آویو هشدار داد که در صورت تسلیح اوکراین، روابط رژیم صهیونستی با مسکو از کنترل خارج خواهد شد!

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.