• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اردوغان نخست وزیر لبنان را به آنکارا دعوت کرد

  • 10 مهر 1400 - 4:17
اردوغان نخست وزیر لبنان را به آنکارا دعوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی، رئیس جمهور ترکیه از نخست وزیر لبنان برای سفر به آنکارا دعوت به عمل آورد.

همچنین در این گفتگوی تلفنی اردوغان به نخست وزیر لبنان کسب رأی اعتماد پارلمان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که لبنان از شرایط سخت کنونی عبور کرده و به رشد و شکوفایی دست یابد.

پس از حدود ۱۳ ماه بلاتکلیفی، دو هفته پیش میشل عون رئیس جمهوری لبنان، فرمان تشکیل کابینه جدید به ریاست «نجیب میقاتی» متشکل از ۲۲ وزیر را امضا کرد و پس از آن میقاتی توانست رأی اعتماد مجلس برای تشکیل کابینه را نیز بدست آورد.

بر این اساس، طلسم تشکیل دولت شکسته شد و دور باطلی که لبنان در آن گرفتار شده بود، پایان یافت.

میقاتی پس از دریافت فرمان تشکیل دولت لبنان از سوی عون، طی سخنانی وضعیت کشورش را فوق‌العاده و دشوار خواند و خواستار اتحاد تمامی لبنانی‌ها و گروه‌ها در راستای نجات کشور شد.

دولت جدید لبنان وعده داده است که برای مقابله با بحرانی که این کشور را فلج کرده است، تدابیری از جمله مذاکره با صندوق بین المللی پول و آغاز اصلاحات را اتخاذ خواهد کرد.

لبنانی‌ها امیدوارند که دولت جدید سرانجام بتواند راهی را برای خروج کشور از بحرانی که منجر به کاهش ۹۰ درصدی ارز از اواخر سال ۲۰۱۹ شده و سه چهارم مردم را به فقر کشانده است، پیدا کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7813

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.