• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ارتش روسیه، کنترل شهر «پیدهورودنه» را به دست گرفت

  • 21 دی 1401 - 12:50
ارتش روسیه، کنترل شهر «پیدهورودنه» را به دست گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فرماندهی دفاعی منطقه‌» در جمهوری خلق دونتسک در شرق اوکراین با انتشار پیامی در تلگرام اعلام کرد نیروهای ارتش روسیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن پس از شهر «سولیدار»، کنترل شهر پیدهورودنه را به دست گرفتند.
بنا بر این اعلامیه «عملیات آزادسازی» این شهر امروز چهارشنبه ۱۱ ژانویه آغاز و پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی پایان یافت.
مقامات جمهوری دونتسک دیروز سه‌شنبه نیز اعلام کردند ارتش روسیه و شبه‌نظامیان «واگنر» پس از چند روز درگیری شدید موفق شدند کنترل شهر «سولیدار» را به دست بگیرند؛ شهر سولیدار، منطقه‌ای کلیدی برای حمله ارتش روسیه به شهر راهبردی «باخموت» است.
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفندماه پارسال، در ماه سپتامبر (اوایل مهر) در چهار منطقه زاپروژیا، خرسونف دونتسک و لوهانسک همه‌پرسی برگزار و به‌دنبال موافقت اکثریت، این مناطق به روسیه الحاق شدند.
ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».
آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.