• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ارتش اوکراین دیروز ۳۰ بار به دونتسک حمله کرد

  • 19 دی 1401 - 12:10
ارتش اوکراین دیروز ۳۰ بار به دونتسک حمله کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و همکاری در موضوعات مربوط به جنایات جنگی در اوکراین، اعلام کرد که واحدهای نیروهای مسلح این کشور، طی دیروز (یکشنبه) منطقه دونتسک را ۳۰ بار بمباران کردند.
در بیانیه این مرکز آمده است: دشمن با موشک‌اندازهای مختلف، توپ‌های ۱۵۵ و ۱۵۲ میلیمتری، ۱۷ بار به دونتسک حمله کرد. مناطق مسکونی یاسینوفاتا و هورلیفکا به ترتیب سه و هشت بار هدف حمله قرار گرفتند. در مجموع ۱۵۰ حمله با انواع توپ‌ها و مهمات علیه این مناطق صورت گرفته است.
پیش‌تر گزارش شده بود که در جریان بمباران، دو نیروگاه حرارتی در مناطق نووی سوت و زوگرس آسیب دیده و دست کم ۲ نفر کشته شده‌اند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رها کردن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در این کشور را صادر کرد. پس از برگزاری همه‌پرسی در اواخر سپتامبر در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون و موافقت اکثریت، این مناطق به طور رسمی به خاک روسیه الحاق شد. اوکراین و غرب این همه‌پرسی را «جعلی» خواند و از به رسمیت شناختن الحاق مناطق جدید به مسکو خودداری کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.