• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

ارتباط با گراساعامل گرفتن میزبانی بود/اجازه موفقیت‌ بیشترراندادند

  • 22 آذر 1400 - 0:15
ارتباط با گراساعامل گرفتن میزبانی بود/اجازه موفقیت‌ بیشترراندادند

به گزارش خبرنگار مهر، ندادن میزبانی رقابتهای لیگ ملت های ۲۰۲۲ به ایران نقطه تاریکی در عملکرد روابط بین الملل فدراسیون محمدرضا داورزنی است که البته در دوره های گذشته این میزبانی به ایران تعلق می گرفت اما این بار میزبانی به پنج کشور دیگر رسیده است.

رقابت‌های لیگ ملت های والیبال از سال ۲۰۱۸ جایگزین مسابقات لیگ جهانی شد و فرمت رقابت ها تغییر یافت. ایران در سال ۲۰۱۸ با ریاست احمدضیایی موفق شد برای نخستین بار میزبانی هفته پنجم مسابقات را بر عهده گیرد.

رایزنی‌ها و مدیریت احمد ضیایی، رئیس سابق فدراسیون والیبال باعث شد جدول بوندسلیگا تا والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ نیز دو هفته میزبانی را بگیرد. هفته های سوم و چهارم مسابقات درحالی به میزبانی ایران برگزار شد که درخواست کشورهای روسیه، کانادا و لهستان برای دو هفته میزبانی از سوی FIVB رد شد.

در سال ۲۰۲۰ لیگ ملت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و در سال ۲۰۲۱ نیز مسابقات به صورت متمرکز در ریمینی ایتالیا برگزار شد.

فدراسیون جهانی والیبال به تازگی میزبانان لیگ ملت های ۲۰۲۲ را اعلام کرده است و کشورهای برزیل، فیلیپین، روسیه، بلغارستان و ژاپن به عنوان میزبان بوندسلیگا معرفی شدند. ندادن میزبانی به ایران نشان می دهد محمدرضا داورزنی و فدراسیون تحت مدیریتش نتوانسته نفوذ لازم برای گرفتن آن را داشته باشد.

احمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلایل کسب میزبانی های ایران در لیگ ملت های والیبال در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ گفت: ارتباطات خوبی با فدراسیون جهانی گرفته بودیم و سنگ بنای خوبی گذاشته شده بود. نگاه رئیس فدراسیون جهانی به والیبال ایران مثبت بود. حتی در جلسه یک ساعته‌ای که با گراسا داشتم، قول حضورش در ایران را داده بود اما متأسفانه بحث بازنشستگی پیش آمد و من برکنار شدم.

رئیس جدول بوندسلیگا المان اسبق فدراسیون والیبال تأکید کرد: گراسا علاقه زیادی به دیدار با رئیس جمهور وقت ایران داشت و من قول داده بودم در زمان حضورش در ایران این دیدار را محقق کنم. گراسا قرار بود در بخش والیبال ساحلی مربی خوبی به ایران معرفی کند و ارتباطات ما با او خوب بود.

ارتباط با گراساعامل گرفتن میزبانی بود/اجازه موفقیت‌ بیشترراندادند
میزبانی ارومیه در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

وی افزود: رئیس فدراسیون جهانی والیبال دنبال این موضوع بود که والیبال در بخش تماشاگران تنه به تنه فوتبال حرکت کند و به این منظور به دنبال کشورهایی بود که تماشاگران پرتعدادی داشتند. ما توانستیم دو هفته میزبانی را در سال ۲۰۱۹ کسب کنیم که شهرهای ارومیه و اردبیل به خوبی از پس این موضوع برآمدند اما متأسفانه در داخل با این موضوع مخالفت می شد.

رئیس اسبق فدراسیون والیبال اظهار داشت: برای فدراسیون جهانی والیبال به ویژه گراسا، مهم است والیبال تنه به تنه فوتبال حرکت کند. شهرستان های ایران این زمینه را دارند و در واقع گراسا به دنبال این بود که تماشاگران والیبالی را به رخ دنیا بکشد که والیبال چیزی از فوتبال کم ندارد و برای همین دنبال احداث سالن های ۴۰ – ۵۰ هزار نفری در کشورهای مختلف است که لهستان به خوبی این کار را انجام می دهد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=12645

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.