• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

ارائه آموزش‌های امدادی در مباحث درسی دانش‌آموزان

  • 19 خرداد 1401 - 0:33
ارائه آموزش‌های امدادی در مباحث درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با تبریک دهه کرامت، گفت: امید است که این تفاهم‌نامه، گامی مؤثر در توسعه همکاری‌های دوجانبه باشد.

نوری عنوان کرد: ما تاکنون دانش‌آموزان را تک ساحتی بار آوردیم اما می‌خواهیم کودکان ما با ساحت‌های سیاسی، اقتصادی و … نیز آشنا شوند. اگر سازمانی فرهنگی با پیشینه طولانی همچون هلال‌احمر در این زمینه با ما همکاری و مشارکت داشته باشد، می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. هلال‌احمر، دانش‌آموزان را داخل تشکیلات برده و به هویت‌بخشی آنها کمک می‌کند.

وی افزود: سال آینده با ۱۶ میلیون دانش‌آموز شروع می‌کنیم. این تعداد دانش‌آموز، ضریب نفوذ بسیار بالایی در خانواده‌های ایرانی دارد. ۹۷۰ هزار همکار فرهنگی شاغل و حقوق بگیر هم داریم. بنابراین بعد خانوار در آموزش و پرورش بسیار بالاست. تیم آموزش و پژوهش هلال‌احمر و آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی کنند که چگونه به دانش‌آموزان درس بدهیم تا سواد امدادگری داشته باشند و بتوانند اموخته‌های خود را ترویج داده و به دیگران نیز منتقل کنند.

نوری تصریح کرد: باید بر اساس ویژگی‌های رشدی دانش‌آموزان در هر دوره آموزش‌ها را ارائه دهیم. اهداف را ترسیم و محتوا را تهیه و تنظیم کنیم و از ظرفیت شاد هم در این خصوص استفاده کنیم. تاکنون، کلی و عمومی کار کردیم اما لازم است بر اساس برنامه درسی، سطح بندی انجام دهیم تا کار را منسجم‌تر و لایه لایه پیش ببریم.

آگاه‌سازی معلمان و دانش‌آموزان گامی مهم در حوزه پیشگیری از حوادث است

پیرحسین کولیوند نیز در این جلسه که با حضور مدیران ارشد هلال‌احمر و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت و ایام پر برکت میلاد امام رضا (ع)، این تفاهم‌نامه ارزشمند میان دو دستگاهی که خدمات بی‌نظیری در جامعه ارائه می‌دهند امضا می‌شود.

کولیوند تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه می‌توانیم به تحقق منویات و اهدافی که مورد نظر مقام معظم رهبری است و همچنین تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کنیم و در راستای توسعه و عملیاتی کردن اهداف تفاهم‌نامه، با هم گام‌های بلندی برداریم.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه و با توجه به مأموریت و همچنین ظرفیت‌های دو دستگاه، می‌توانیم با هم‌افزایی، به ارتقا سبک زندگی ایرانی- اسلامی که شامل ساده‌زیستی، همزیستی، روحیه خدمت به مردم و …است، کمک کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: موضوع مهم و قابل تحقق بعدی بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، بحث آموزش همگانی است که هرچقدر بتوانیم سطح آگاهی و آموزش مردم را بالا ببریم به کاهش خسارات ناشی از حوادث، ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه و ترویج مباحث امدادی کمک کرده‌ایم.

کولیوند تاکید کرد: کسانی که بیشتر از همه می‌توانند سطح تاب آوری جامعه را بالا ببرند و به ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی کمک کنند، معلمان هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: هم‌افزایی در راستای بالا بردن سطح تاب آوری جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه آموزش‌های امدادی و ارتقا سرمایه اجتماعی با همکاری دو مجموعه، منجر به حفظ و ارتقا آبروی نظام می‌شود.

کولیوند گفت: هر جا که مردم، دانش‌آموزان، معلمان و … پای کار بودند ما موفق‌تر عمل کردیم، این ظرفیت عظیم منابع انسانی قابل قیمت گذاری نیست. امیدوارم با همکاری جدید بتوانیم قدم‌های خوبی در زمینه پیشگیری و پاسخ در حوادث برداریم.

انعقاد تفاهم نامه میان هلال‌احمر و وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر همکاری‌های گذشته میان دو مجموعه و باهدف تعمیق همکاری‌ها در زمینه ترویج فرهنگ بشردوستی و آموزش‌های امدادی در ۵ ماده و یک تبصره برای مدت ۴ سال امضا شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23210

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.