• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

ادویه ای که قاتل رماتیسم است

  • 17 مهر 1400 - 13:55
ادویه ای که قاتل رماتیسم است

زردچوبه یا زعفران هندی ادویه ای است که در آسیای مرکزی کاشت و برداشت و به سایر نقاط صادر می شود. شاید جالب باشد که بدانید در واقع ریشه این گیاه است که پودر می شود و به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. عوارض داروهای مورد استفاده برای رماتیسم بسیار زیاد است. خواص مفید در زردچوبه و زردی آن به علت وجود ماده ای به نام کورکومین (Curcumin) می باشد. اما به یاد داشته باشید زنان شیرده و باردار و افرادی که مشکلات کیسه صفرا، خونریزی، دیابت، بیماری رفلکس، شرایط حساس هورمون، ناباروری(مردان) و کمبود آهن مقدار از استفاده زیادی زردچوبه بپرهیزند. 

خواص زردچوبه 

زردچوبه خواص بسیار زیادی دارد که از میان آن ها می توان به  ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، جلوگیری از بیماری های عصبی و قلبی، تاخیر در پیری، جلوگیری و درمان سرطان، درمان دیابت، سم زدایی و بهبود ایمنی بدن اشاره کرد. علت اصلی خواص زیاد زردچوبه به دلیل کورکومین است. خواص این ماده شامل آنتی اکسیدان قوی، کمک به لایه درون رگی (Endothelium)،  کاهش التهابات و… می باشد.
برای جذب بیشتر کورکومین توصیه می شود که آن را همراه فلفل سیاه مصرف کنید. علت جذب بیشتر همراه فلفل وجود ماده پیپرین در آن است. اما بد نیست گاهی از کپسول زردچوبه برای تامین کورکومین مورد نیاز بدن استفاده شود، به این خاطر که در روز ۱ گرم از این ماده برای بدن لازم است اما تنها ۳ درصد از وزن زردچوبه کورکوومین است. این ماده محلول در چربی می باشد بنابراین آن را همراه مواد نسبتا چرب میل کنید. 

درمان التهابات مفاصل:

طبق نتایج تحقیقات از سال ۲۰۱۲ کورکومین خواصی چون ضد آرتریت و ضد التهابی دارد. کارکرد این ماده بر روی آنزیم های خاص و سیتوکین ها و از کار انداختن و محدود کردن آنها می باشد.

پیشگیری از پیری زودرس:

پیری زود رس به علت عوامل محیطی مانند استرس و رادیکال های آزاد اتفاق می افتد. می توان با استفاده از زردچوبه رادیکال های آزاد را کاهش داد و طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده بر روی زیاد شدن طول عمر هم موثر می باشد.

پیشگیری و درمان سرطان:

کورکومین بر روی علت اصلی سرطان که تولید بی رویه تاثیر گذاشته و موجب توقیف تکثیر زیاد می شود. زردچوبه بر روی فاز اولیه آزمایشات که فاز حیوانی می باشد موفق آمیز بوده و موجب درمان سرطان به طور کامل گشته است.

مفید برای التهابات:

در کوتاه مدت وجود التهاب به بدن کمک می کند اما در طولانی مدت برای بدن ضررهای بسیاری دارد. کورکومین توانایی بالایی برای از بین بدن و درمان التهابات دارد.

مفید برای پوست:

در کنار مصرف خوراکی زرد چوبه، یک راه بسیار مفید دیگر برای استفاده از خواص آن ماسک زردچوبه می باشد. از ویژگی های ماسک زردچوبه می توان به درخشانی پوست، درمان جوش های صورت به علت تاثیر بر روی منافذ پوست، کاهش چربی پوست، روشن کردن در اثر عوامل محیطی و کاهش رادیکال های آزاد اشاره کرد. انواع مختلفی از ماسک های زردچوبه وجود دارد و می توان به آن عسل و ماست، آرد گندم و ماست و شیر افزود.

بهبود کارایی مغز:

زردچوبه می تواند تعداد نوروتروفیک های مغز را افزایش داده و به بیماران مغزی یا پیشگیری از بیماری کمک کند.

جلوگیری از آلزایمر:

علت اصلی ایجاد آلزایمر در افراد پلاک‌های آمیلوئید، التهاب و اکسید شدن می باشد. کورکومین می تواند موجب رسوب شدن این پلاک ها شود و همانطور که ذکر شد ماده ای سرشار از آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. 

جلوگیری از بیماری قلبی:

استفاده از زردچوبه به علت کمک به کارایی لایه درون رگی (Endothelium) وخواص کاهش التهابی برای بیماران قلبی بسیار مفید باشد. 

چگونه زردچوبه مصرف کنیم 

زردچوبه را می توان به شیوه های مختلفی مانند پودر زردچوبه در غذاها، عصاره آن در خورشت ها، چای زرد چوبه، صابون زردچوبه و مکمل غذایی استفاده کرد. توصیه می شود برای جذب بیشتر در هنگام غذا به آن فلفل سیاه اضافه کنید. هم چنین می توانید در هنگام مشاهده قیمت تور تایلند در کنار آن از خوردن دمنوش زردچوبه لذت ببرید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.