• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ادامه مذاکرات رفع‌تحریم‌ها در اردن

  • 28 آذر 1401 - 12:51
ادامه مذاکرات رفع‌تحریم‌ها در اردن

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مجمع گفتگوی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر امروز خود به اردن برای شرکت در نشست بغداد ۲ گفت: با استفاده از این فرصت در خصوص چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی با رؤسای کشورهای منطقه که دعوت شدند دیدگاه‌های خود را بیان خواهیم کرد.
وی افزود: ما معتقد هستیم که نشست دوم عراق می‌تواند گام رو به جلو باشد. پیام اصلی این نشست متمرکز بر همکاری‌های منطقه‌ای بدون مداخله بیگانگان است.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: همواره از گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه از جمله حوزه خلیج فارس استقبال کردیم. گفتگوهای ما با عربستان سعودی در مسیر قبلی خودش تداوم پیدا خواهد کرد. در مسیر دیپلماسی رسمی آمادگی داریم هر زمان که طرف سعودی‌ها آماده باشد نسبت به بازگشت به روابط با حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام شود.
وی افزود: این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال جمهوری اسلامی ایران را دنبال خواهد کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به مذاکرات برجامی گفت: قرار است آقای جوزپ بورل و انریکه مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند، و تماس‌ها و گفتگوهای همکارم آقای باقری و تماس من با آقای بورل به طور جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این گفتگوها را تکمیل کنیم.
امیرعبداللهیان گفت: امیدواریم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم. به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنیم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق بازگشت آمریکا به برجام، باید یکی را انتخاب کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص نشست وزیر امور خارجه سابق آمریکا و منافقین نیز گفت: نشست عنصر تاریخ مصرف گذشته ایالات متحده آمریکا با جمعی تاریخ مصرف گذشته دیگر که به امنیت و آرامش هموطنان خودشان خیانت کردند و مسئول ترور و به شهادت رساندن ۱۷ هزار زن کودک پیرمرد ایرانی هستند، فاقد ارزش و تأثیرگذاری است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35916

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.