• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ادامه مذاکرات با اوکراین مهم است

  • 14 فروردین 1401 - 0:32
ادامه مذاکرات با اوکراین مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده است که مذاکرات با اوکراین آسان نیست، اما هشدار داده که ادامه این مذاکرات مهم است.

در همین ارتباط نیز «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفته است: «مذاکرات روسیه با اوکراین آسان نبوده است، اما نکته اصلی این است که ادامه دارد.»

او همچنین گفت که روسیه مایل به ادامه گفتگو با اوکراین در بلاروس است اما کیف با این ایده مخالفت کرده است.

روسیه و اوکراین ماه گذشته چندین دور مذاکرات را در بلاروس برگزار کردند و نمایندگان دو کشور هفته گذشته نیز در استانبول دیدار کردند.

از سوی دیگر در ادامه جنگ و درگیری در اوکراین، نیویورک تایمز به نقل از مقامات واشنگتن مدعی شد که آمریکا به دنبال همکاری با متحدانش برای ارسال تانک‌های ساخت شوروی سابق به اوکراین است تا به این ترتیب، قدرت دفاعی این کشور را در منطقه دونباس تقویت کند.

انتظار می‌رود روند ارسال تانک‌ها به زودی آغاز شود حال آنکه تعداد و اینکه چه کشورهایی آنها را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، مشخص نیست.

این نخستین بار از آغاز جنگ اوکراین در اواخر ماه فوریه است که آمریکا در روند انتقال تانک به این کشور مشارکت می‌کند. طی روزهای اخیر، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دفعات از ناتو خواسته تا تانک و خودرو زرهی در اختیار کی یف قرار دهد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.