• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

ادامه روند انفعال «خانه احزاب» را منحل خواهد کرد

  • 03 دی 1400 - 11:43
ادامه روند انفعال «خانه احزاب» را منحل خواهد کرد

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با شرایط و میزان فعالیت خانه احزاب گفت: متأسفانه خبر چندانی از وضعیت خانه احزاب در دسترس نیست. به نظر می‌رسد زمان سه ساله شورای مرکزی هم به پایان رسیده است ولی هنوز با همان شرایط قبلی کار دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه احزاب در دوره‌ای فعالیت خوب و قابل توجهی داشت، بیان کرد: البته در بعضی استان‌ها خانه احزاب فعالیت‌هایی دارد، اما در مرکز و پایتخت هیچ خبری نیست. اگر چه برخی کمیته‌ها مثل کمیته بین‌الملل گاهی جلساتی برگزار کرده و دعوت به حضور هم می‌کنند؛ اما به دلیل انفعال در روند فعالیت خانه احزاب، ما هم رغبتی به مشارکت آنچنانی در این زمینه‌ها نداریم.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به اینکه باید تغییرات لازم در ساز و کار خانه احزاب صورت گیرد، بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که نظر و سیاست وزارت کشور نیز در مورد این مجموعه تعیین‌کننده است. از طرف دیگر کمیته ماده ۱۰ احزاب نیز بر این روند اثرگذاری دارد.

سجادی با تأکید بر اینکه احزاب در ایران بعد از انتخابات ۱۴۰۰ دچار انفعال شدند، عنوان کرد: از سویی اصلاح‌طلبان داستان و دلایل خود را برای عدم فعالیت دارند و به نظر می‌رسد اصولگرایان هم به این انفعال تن داده‌اند؛ بنابراین وقتی احزاب کشور فعالیتی نداشته نباشند، خانه احزاب نیز طبیعتاً دچار انفعال خواهد شد.

وی درباره راهکار برطرف کردن این انفعال گفت: در وهله اول، قانون احزاب باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر اشکالاتی دارد، اصلاح شود و در وهله دوم، سیاست مشخص احزاب و وزارت کشور اعلام شود، در مجموع با توجه به شرایط فعلی، اصلاحات و ایجاد تغییر در ساز و کار کنونی ضروری به نظر می‌رسد.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه برگزاری انتخابات و تغییر شورای مرکزی می‌تواند گام اول برطرف کردن انفعال باشد، تأکید کرد: خانه احزاب می‌تواند به باشگاه احزاب تبدیل شود، باید تشکیلاتی که شاید بتوان به آن «صنف» گفت، برای ارتقای فعالیت احزاب شکل گیرد تا این رکودی که به آن گرفتار شده‌ایم از بین برود.

سجادی با تأکید بر ضرورت بازنگری قانون احزاب عنوان کرد: اگر روند انفعالی ادامه پیدا کند منجر به تعطیل شدن کامل خانه احزاب خواهد شد. باید برای تعاریف، نقش و کارکردی که خانه احزاب دارد، فکری کنیم، در غیر این صورت این انفعال منجر به خاتمه فعالیت و انحلال خانه احزاب خواهد شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.