• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اختصاص ۳۰ درصد پذیرش‌ مراکز درمانی به نظام ارجاع

  • 20 اسفند 1401 - 12:30
اختصاص ۳۰ درصد پذیرش‌ مراکز درمانی به نظام ارجاع

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: اصلی ترین برنامه معاونت درمان وزارت بهداشت در حال حاضر اجرای نظام ارجاع در سطوح درمان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت و دولت در سال آینده اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است، تصریح کرد: نظام ارجاع در سطوح درمان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای دی ماه امسال اجرایی شده و اشکالاتش در حال برطرف شدن است و اقدامات لازم برای اجرای کشوری نظام ارجاع در بخش درمان در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد پذیرش مراکز درمانی به نظام ارجاع اختصاص می‌یابد و دستورالعمل آن نیز به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است. ۷۰ درصد پذیرش‌ها نیز از بقیه مسیرها خواهد بود.

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: برای تشویق مردم به اختیار کردن مسیر ارجاع، یکسری مشوق‌ها هم پیش بینی کرده ایم، زیرا در حال حاضر اجباری برای استفاده از این مسیر وجود ندارد.

کریمی یادآور شد: در نسخه ۰۳ پزشکی خانواده که در واقع یک کتاب است، تمام ریزه کاری‌های اجرایی برنامه لحاظ شده است. این نسخه به تدریج از حاشیه شهرها اجرایی خواهد شد و سپس به داخل شهرها گسترش می‌یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به آماده باش نوروزی معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیان کرد: هر ساله با شروع تعطیلات و سفرهای نوروزی، آمادگی‌های بهداشتی و درمانی خیلی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

کریمی افزود: در آخرین اجلاس معاونان درمان در سال ۱۴۰۱، برنامه‌های آماده باش معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ایام نوروز و تشدید نظارت‌ها بر مؤسسات درمانی مرور خواهد شد تا خدمت رسانی به هم میهنان عزیز در ایام نوروز به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.