• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

اختصاص وجوهات شرعی به سیل زدگان پاکستان

  • 04 شهریور 1401 - 13:50
اختصاص وجوهات شرعی به سیل زدگان پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان عراق ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان سیل اخیر در پاکستان با درخواست دفتر ایشان در این کشور مبنی بر اختصاص بخشی از وجوهات شرعی برای کمک به آسیب دیدگان سیل در دو ایالت سند و پنجاب موافقت کرد.
متن درخواست نامه دفتر آیت الله سیستانی در پاکستان به این شرح است:
با توجه به سیل‌های اخیر در دو ایالت سند و پنجاب پاکستان و خسارت‌های فراوانی که به خانه‌ها ودارایی‌های بسیاری از مؤمنین وارد شده به حدی که خیلی از آنان به کمک‌های اولیه از قبیل خوراک و سرپناه نیازمند می‌باشند، از آن مرجع بزرگوار تقاضا می‌شود به صاحبان وجوه اجازه فرمائید از وجوه خویش به مقدار ضروری کمک کنند.
متن پاسخ دفتر آیت الله سیستانی هم به این شرح است:
ضمن ابراز تأثر از وقوع این حادثه ناگوار و همدردی با آسیب دیدگان عزیز و دعا جهت رفع گرفتاری‌های آنان، به برادران و خواهران ایمانی در پاکستان (وفقهم الله تعالی) اجازه داده می‌شود به مقدار دوثلث سهم مبارک امام (ع) برای تأمین نیازهای ضروری عزیزان آسیب دیده بپردازند، توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستاریم.
این خبر در حالی است که خبرگزاری آناتولی گزارش داد: دولت پاکستان به دلیل بارش باران‌های موسمی در این کشور که جان صدها تن را گرفته است وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.
به گزارش رسانه‌های پاکستان، تعداد قربانیان سیل بر اثر بارندگی‌های شدید که از ۱۴ ژوئن آغاز شده به ۹۳۷ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۳۴۳ نفر کودک و ۱۹۸ نفر نیز زن بوده‌اند.
به گفته مقامات این کشور، باران شدید و سیل گسترده زندگی ۳۰ میلیون نفر را مختل و بسیاری را آواره کرده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28206

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.