• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

احیای نذر طبیعت برای یاری محیط زیست اندیمشک انجام می‌شود

  • 01 شهریور 1400 - 20:31
احیای نذر طبیعت برای یاری محیط زیست اندیمشک انجام می‌شود

سعید عیدی گماری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در فرهنگ‌های باستانی جانداران هر کدام جایگاه و نماد خاصی در نزد انسان‌ها دارند و احترام به طبیعت و جانداران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از افراد دین ایران باستان زردشت را اولین دینی می‌دانند که پاسدار محیط زیست بوده و برای پاکی آب و آتش زبان زد مردمان در عصر خود بوده است.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: بهمنگاه یکی از آئین‌های ایرانیان باستان در حوزه مراقبت از محیط زیست بوده و در این امر روز طبیعت در جشن نوروز باستانی بیانگر سلامت محیط زیست است.

اهدای ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم علوفه

وی افزود: با تدبر در قرآن کریم جایگاه طبیعت در دین مبین اسلام را در نام‌گذاری سوره‌هایی با نام رعد، نحل، نور، عنکبوت، نجم، بقره، شمس، حدید، لیل، قمر بیانگر این اهمیت و اهتمام حراست از محیط زیست به‌عنوان برهانی بدیهی نام برد.

عیدی گماری گفت: خشک‌سالی پدید آمده امروز طبیعت و محیط زیست نیازمند توجهی بیش از گذشته دارد که در این زمینه احیای نذر محیط زیست از قبیل ساخت آبشخور، تأمین علوفه و خدمات درمانی مورد نیاز می‌تواند گامی مؤثر برای حراست از محیط زیست باشد.‌

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک تصریح کرد: در دو مرحله توسط خیران ۸۰۰ کیلوگرم علوفه به منطقه حفاظت شده چهل پا اندیمشک برای تأمین نیاز کل و بزهای کوهی اهدا شد.

وی افزود: امروز نیز در راستای توجه به تعالیم دینی و فرهنگ ایرانی یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم علوفه برای تأمین نیاز کل و بزهای منطقه چل پا با توجه به خشک‌سالی موجود از سوی خیران اندیمشکی اهدا شد.

عیدی گماری گفت: با توجه به شرایط جوی و خشک‌سالی اخیر هیچ‌گونه رستنی در حال حاضر برای استفاده کل و بزها در منطقه حفاظت شده در عمل وجود نخواهد داشت و این امر توجه بیشتر را برای حراست از این گونه تحت حفاظت بیان می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک عنوان کرد: تاکنون در سه مرحله و در مجموع دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم علوفه برای تأمین نیاز کل و بزها در منطقه حفاظت شده چل پا از سوی خیران تأمین و اهدا شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3129

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.