• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

احضار سفیر انگلیس در مسکو/ شعارهای دانشجویان روسی علیه لندن+ فلیم

  • 12 آبان 1401 - 12:52
احضار سفیر انگلیس در مسکو/ شعارهای دانشجویان روسی علیه لندن+ فلیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دبورا برونرت» (Deborah Bronnert) سفیر انگلیس در مسکو در رابطه با دخالت لندن در حمله کی یف به سواستوپل به وزارت خارجه روسیه احضار شد.
بر اساس اعلام این رسانه، سفیر انگلیس در قسمت ورودی وزارت خارجه روسیه با گروهی از دانشجویان روبرو شد که شعار می‌دادند: انگلیس یک کشور تروریستی است.

در همیمن ارتباط، وزارت امور خارجه روسیه دیروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو سفیر انگلیس در روسیه را به دلیل دست داشتن متخصصان انگلیسی در حمله پهپادی اوکراین به ناوگان این کشور دریای سیاه به این وزارت خانه فراخواهد خواند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران، در خصوص حملاتی که موجب تعلیق توافقنامه صادرات غلات از بنادر اوکراین شد، اعلام کرده بود که این اقدامات تحت هدایت متخصصان انگلیسی صورت گرفت.
«ماریا زاخارووا» دیروز تاکید کردکه در همین راستا به زودی سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار خواهد شد.
وزارت دفاع روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که این حمله تحت هدایت و رهبری متخصصان نیروی دریایی انگلیس انجام شده است، هر چند دولت انگلیس در پاسخ طرح چنین اتهاماتی از سوی مسکو را نادرست خوانده و آن را رد کرده است.
بنابر اعلام مسکو، در این حمله که به وسیله ۹ پهپاد هوایی و ۷ پهپاد دریایی انجام شد، ناوگانی مورد حمله قرار گرفت که طبق توافق مورد حمایت سازمان ملل متحد و ترکیه مسئول تامین امنیت کاروان صادرات غلات اوکراین بوده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=32516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.