• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

احتمال کولاک و سرمازدگی در ارتفاعات/ هشدار هواشناسی به کوهنوردان

  • 08 دی 1401 - 12:03
احتمال کولاک و سرمازدگی در ارتفاعات/ هشدار هواشناسی به کوهنوردان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا تداوم استقرار هوای سرد به‌ویژه برای ساعات شب (شب مانی) و اوایل صبح، شرایط سرمازدگی را رقم می‌زند.
مطابق با اعلام سازمان هواشناسی در دامنه‌های شمالی البرز غربی و مرکزی شرایط مه آلودگی و بارش پراکنده برف مورد انتظار است. با توجه به وزش باد (گاهی شدید) احتمال وقوع کولاک موقتی به ویژه در مناطق پوشیده از برف تازه، سوز باد و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد.
برای ساعات اولیه صبح در ارتفاعات البرز، شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات شمال تهران، شرایط وقوع مه تابشی و کاهش دید وجود دارد و تمهیدات لازم برای پرهیز از انحراف از مسیر و مخاطره سقوط و پرتاب ضرورت دارد.
در سایر ارتفاعات و کوهستان‌های مرتفع کشور نیز، وزش باد و سوز باد مهمترین پدیده جوی است. بنابراین تمهیدات لازم برای پرهیز از سرمازدگی و انتخاب پوشش مناسب برای شرایط یخبندان طی روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات اهمیت بسیار بالایی دارد.
این هفته پدیده خاص هواشناسی وجود ندارد و غالباً هوای صاف تا کمی ابری بر ارتفاعات تهران حاکم است و امکان دارد در برخی محورهای کوهستانی پدیده مه اتفاق افتد.
کوهنوردان در اوایل صبح و شب هنگام صعود به ارتفاعات، حتماً تجهیزات مناسب با سرمای زمستان و هوای مه آلود را به همراه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36521

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.