• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اجرای طرح پلاک ایمن برای کاهش حوادث ساختمانی

  • 07 مهر 1400 - 17:31
اجرای طرح پلاک ایمن برای کاهش حوادث ساختمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت و گو با رادیو پیام ضمن تبریک روز ملی ایمنی و آتش نشانی و گرامیداشت یاد شهدای این سازمان گفت: امروز بهانه‌ای است که هموطنان ما قدر و قیمت ایمنی را که اولین لازمه زندگی است و هر انسانی باید ابتدا ایمنی را برای خودش به ارمغان آورد بهانه‌ای است برای گرامیداشت این روز، البته که ما باید در تمام سال ایمنی را حفظ کنیم.

وی افزود: سازمان آتش نشانی تهران در سال های اخیر تغییرات بسیار خوبی را درون خود ایجاد کرده است و در حال حاضر با ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی و ۵۴۰۰ نفر پرسنل از نظر تجهیزاتی و آموزشی و لوازم مورد نیاز آتش نشانان حرفه ای برخوردار است البته مدعی نیستیم که در دنیا اول هستیم اما آتش نشانی تهران نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه هم جز برندها است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: شهدای آتش نشانی؛ شهدای راه ایمنی هستند و هرکجا که ایمنی وجود نداشته باشد آتش نشانان به آن محل مراجعه کردند و در بعضی از موراد متاسفانه همکارانمان جان خودشان را از دست دادند.

وی در خصوص همیاری شهروندان در ایجاد ایمنی عنوان کرد: شهروندان ما اگر می خواهند که در کنار آتش نشانان باشند مطمئن باشند که با لحاظ کردن اصول ایمنی در کار و زندگی خود و پائین آمدن آمار حوادث می توانند کمک به سزایی به آتش نشانان کنند.

ملکی بیان کرد: خوشبختانه امروز طرحی با عنوان پلاک ایمن که برای ساختمان های به ظاهر کم خطر اما در باطن بسیار پرخطر، ساختمان هایی با ارتفاع کم، که تعداد بسیار زیادی از آنها در تهران وجود دارد کلید زده شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: شهروندان کافی است به سامانه تهران من مراجعه کرده و در بخشی تحت عنوان پلاک ایمن وارد شده در این سامانه در هشت بخش سوالات مختلفی در خصوص برق، گاز و خطرات آن و راه های خروج و فرهنگ ایمنی طراحی شده است که همکاران ما براساس پاسخ شهروندان به این سوالات توصیه نامه هایی را در خدمت شهروندان قرار خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: این پروسه کاملاً رایگان است و شهروندان از این طریق می توانند ایمنی محل کار و سکونت خود را افزایش داده و حتی می توانند در خواست بازدید حضوری دهند تا همکاران ما ضمن بازدید از محل های مورد نظر توصیه های ایمنی را نیز به شهروندان بدهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: توقع داریم شهروندان از این طرح ها استقبال به عمل آورند چراکه برای این طرح ها کارشناسی و تلاش بسیاری شده است و همه باید دست به دست هم دهیم تا شهر به شهری تاب آور تبدیل شود؛ اگر ما به تنهایی طرح اجرا کنیم و استقبالی صورت نگیرد راه به جایی نخواهیم برد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.