• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اجرای برنامه ویژه جام جهانی در میدان امام خمینی(ره)

  • 25 آبان 1401 - 12:49
اجرای برنامه ویژه جام جهانی در میدان امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه‌های فرهنگی علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای شهر تهران در منطقه ۱۲ برگزار شد.
اولین بازدید از پروژه‌های فرهنگی منطقه با حضور در معراج شهدا و بررسی طرح بازسازی معراج صورت گرفت.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از معراج شهدا و پس از ارائه طرح بازسازی معراج گفت: امیدواریم وسیله‌ای برای انتقال بهتر پیام خود داشته باشیم و مدیون شهدا هستیم.
وی ادامه داد: طرح جدیدی که برای بازسازی مجموعه مطرح شده است هم منجر به حفظ بنای تاریخی و هم حفظ پیام معراج می‌شود.
نادعلی تصریح کرد: باید کاری کرد که هم احترام شهدا حفظ شود هم مردم بتوانند از آن استفاده کنند و هم باید طرح و ساختمانی ساده را طراحی کرد.
وی با بیان اینکه معراج مخاطب خود را دارد اظهار کرد: باید کاری کنیم تا تأثیرگذاری بیشتری در جوانان داشته باشیم و اگر اتصال مدارس به معراج فراهم شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار شهید در معراج شهدا آمدند گفت: مردم این مکان را یک زیارتگاه می‌بینند و این مکان در دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است.
در ادامه امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ تهران نیز با اشاره به معراج شهدا گفت: تا چند روز آینده عملیات ساختمانی معراج آغاز می‌شود و امیدواریم محلی برای رفت و آمد مردم باشد
وی ادامه داد: امسال ۲۰ میلیارد تومان توسط شورای اسلامی شهر بودجه برای بازسازی معراج شهدا در نظر گرفته شده است.
مجموعه شهربانو روی دست شهرداری تهران باقی خواهد ماند
در ادامه بازدید از مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو در دستور کار قرار گرفت و نادعلی با بیان اینکه پروژه شهربانو دیوار به دیوار شهرداری و شورای شهر است گفت: متأسفانه ۵ ساله است که این پروژه رها شده است.
وی ادامه داد: تا ۲۲ بهمن تمام اقدامات این پروژه به پایان می‌رسد و بخش سرمایشی و گرمایشی آن باید تأمین شود و شهرداری منطقه ۱۲ همه چیز را پای کار آورده است تا این پروژه تکمیل شود.
نادعلی تصریح کرد: هیچ نهادی حق نظر داشتن به این مجموعه را ندارد و مخصوص بانوان باقی خواهد ماند.
میدان امام خمینی باید بازگشایی شود
در ادامه برنامه بازدید از مجموعه بلدیه و میدان امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفت و نادعلی در حاشیه این بازدید با اشاره به وضعیت آبنمای میدان بیان کرد: آب نماها و میدان گاه‌ها نقاطی هستند که برای شهروندان دلپذیری ایجاد می‌کند این مکان‌ها در گذشته وجود داشته است اما اکنون وجود ندارد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آبنمای میدان امام خمینی بسیار خوب است اما پوشیده شده و مردم هیچ اشرافی به آن ندارند و برهمین اساس باید طرحی برای آن ایجاد شود.
وی با بیان اینکه در گذشته اطراف این آبنماها اسامی شهدا نوشته شده بود اظهار کرد: درحال حاضر دیواره اطراف آبنما بالا آمده است و در گذشته اسامی شهدا روی آن نوشته شده بود که همین دیواره منجر به دیده نشدن آب نما شده است.
نادعلی افزود: به دنبال این هستیم تا طرحی جدید که منجر به دیده شدن آب نما در کنار نوشته شدن نام شهدا است را دنبال کنیم.
در ادامه بازدید یزدی شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه میدان امام خمینی یک میدان تاریخی است گفت: متأسفانه سال‌ها است که مردم از بازدید این پروژه محروم شده‌اند.
وی ادامه داد: تصمیمی گرفته شده است تا این میدان به منطقه ۱۲ تحویل داده شود و قرار است اقدامات فرهنگی در این میدان انجام شود که از ۲۰ روز آینده این اقدام آغاز و آب‌نما بازگشایی خواهد شد.
شهردار منطقه ۱۲ تهران تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که روی دیواره بزرگ مخابرات عکس شهدا را پخش کنیم و اصلاحات ترافیکی با هماهنگی معاونت حمل و نقل ترافیک انجام دهیم.
یزدی درباره سایر اقدامات فرهنگی که در منطقه صورت می‌گیرد گفت: با همکاری سازمان زیبا سازی در ایام جهانی در محوطه میدان امام خمینی اقدامات فرهنگی و طرفداری برگزار خواهد شد. همچنین برنامه ویژه جام جهانی در میدان امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.
در ادامه این برنامه بازدید از محله امامزاده یحیی، سرای کاظمی، مجموعه ورزشی بانوان امامزاده یحیی، حمام نواب، حسینه سادات اخوی و دیگر بناهای تاریخی منطقه در دستور کار قرار گرفت.
سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی امامزاده یحیی گفت: این مجموعه ورزشی ۱۰ سال است که رها بوده و البته کار تکمیل آن درحال آغاز است و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: برای این پروژه بودجه مخصوص در شورای شهر در نظر گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33851

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.