• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اجازه نمی‌دهیم دولت عراق با شرکت امنیتی سعودی قرارداد ببندد

  • 14 شهریور 1400 - 8:37
اجازه نمی‌دهیم دولت عراق با شرکت امنیتی سعودی قرارداد ببندد

به گزارش مهر به نقل از سومریه نیوز، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق در سخنانی تصریح کرد: ما به شدت مخالف امضای قرارداد وزارت کشور با شرکت امنیتی سعودی هستیم.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور در جریان قرارداد جدید قصد دارد اطلاعاتی را در اختیار شرکت امنیتی سعودی قرار دهد که به مصلحت عراق نیست. این مسأله از دیدگاه ما غیر قابل پذیرش است.

هادی العامری افزود: چنین قراردادی خطری برای امنیت کشور است و نقض امنیت ملی به شمار می‌رود. ما با اعمال فشار بر وزارت کشور تلاش می‌کنیم از انعقاد چنین قراردادی جلوگیری کنیم. این مسأله بسیار حساس است.

این در حالی است که پیشتر برخی منابع اعلام کردند: دولت عراق بر اساس قرار داد با طرف سعودی، به شرکت اینترنتی سعودیِ «علم ارکون» اجازه خواهد داد که به اطلاعات امنیتی شخصی شهروندان و وزارتخانه‌های عراق دسترسی داشته باشد.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که عربستان سعودی امسال رسماً متهم به جاسوسی از شخصیت‌های عراقی و تحت نظر گرفتن آنان توسط برنامه جاسوسی صهیونیستی «پگاسوس» شده است.

رسانه‌های خبری حدود یک ماه و نیم پیش لیستی از اسامی افرادی را منتشر کردند که هدف حمله جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» قرار گرفته بودند. از جمله این افراد می‌توان به نخست وزیر کنونی و پیشین عراق، رهبر جریان حکمت ملی، فرمانده سازمان حشد شعبی در استان الانبار، رئیس سازمان حشد شعبی، رهبر ائتلاف الفتح و رئیس‌جمهور عراق اشاره کرد.

استفاده از جاسوس‌افزار مذکور که شرکت صهیونیستی «NSO» آن را توسعه داده است به تازگی توسط رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پست»، «لوموند»، «گاردین» و چند رسانه دیگر افشا شد. طبق گزارش منابع غربی، این جاسوس‌افزار به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=4542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.