• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

اتفاقی عجیب که قهرمانی را از کشتی ایران گرفت/ تهدید رئیس عصبانی!

  • 02 آبان 1401 - 12:59
اتفاقی عجیب که قهرمانی را از کشتی ایران گرفت/ تهدید رئیس عصبانی!

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در حالی شب گذشته در اسپانیا به پایان رسید که تیم کشورمان با اختلافی ناچیز از تیم گرجستان به عنوان نایب قهرمانی رسید. بطوریکه تیم گرجستان با ۱۴۱ امتیاز بر سکوی نخست جهان ایستاد و شاگردان پژمان درستکار با ۱۳۴ امتیاز به نایب قهرمان بسنده کردند.
اما اتفاق تلخی در روز پایانی این مسابقات رخ داد که قهرمانی را از ایران گرفت و کشتی آزاد ایران را با شوک روبرو کرد. طبق گفته کادر فنی و برخی از همراهان تیم ایران، سجاد غلامی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم کشورمان به دلیل تخلفی عجیب و ابهام انگیز از دور رقابتها حذف (دیسکالیفه) شد و در حالی که می‌توانست امتیاز لازم برای قهرمانی تیم را کسب کند، به دلیل یک اقدام سوال برانگیز جام قهرمانی را از ایران گرفت.
غلامی که در همان گام نخست مسابقات با نتیجه ۱۵ بر ۶ مغلوب ترنت هیدلای از آمریکا شد، با فینالیست شدن حریفش به گروه بازنده‌ها رفت تا بتواند برای کسب مدال برنز به مبارزات خود ادامه دهد. اما به دلیل تزریق سرم مرتکب تخلف پزشکی و سپس از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
دلایلی مختلفی از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران و حتی رئیس فدراسیون کشتی در این خصوص ارائه شده ولی هنوز مشخص نیست، اقدام غلامی، تصمیم و اشتباه فردی و ناخواسته او بوده و یا اشتباه سهوی کادر فنی و کادر پزشکی؟

گفته شده این کشتی‌گیر به دلیل ضعف شدید جسمانی و با اصرار خودش از پزشک می‌خواهد تا به او سرم تزریق کند و زمانیکه با ممانعت پزشک مواجه می‌شود، اعلام می‌کند مجوز این کار را از پژمان درستکار و محسن کاوه گرفته؛ درحالیکه همه می‌دانند طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی تزریق سرم یا هر داروهای تقویتی دیگری ممنوع است و با کشتی گیر خاطی برخورد قانونی می‌شود.
حال سوال اینجاست که اگر ملی پوش متخلف ایران، اصرار خودسرانه به تزریق سرم داشته، چرا کادر پزشکی با این کار موافقت کرده و آیا کادر پزشکی از این تخلف که بدون هماهنگی با پزشک مسابقات انجام شده، مطلع نبوده است؟
در این خصوص بد نیست به روایت همراهان تیم ایران در محل برگزاری مسابقات هم توجه کرد که در توضیح این ماجرا گفتند: «پس از پایان مبارزه غلامی مقابل حریف آمریکایی، این کشتی گیر به شدت دچار ضعف جسمانی شد تا جایی که حتی توان راه رفتن هم نداشت. با توجه به ضعف جسمانی، حالت تهوع و وخامت حال او و همچنین اهمیت حفظ سلامت این کشتی گیر، پزشک تیم ملی در رختکن تیم ایران اقدام به تزریق سرم به او می‌کند. گویا این موضوع توسط مدیر تیم ملی آلمان به مسئولان برگزاری مسابقات گزارش شده و بلافاصله مسئولان کمیته پزشکی اتحادیه جهانی وارد رختکن ایران می‌شوند. با این وجود حتی با مشاهده وخامت حال غلامی و توضیحات کادر پزشکی کشورمان، این ملی پوش را دیسکالیفه می‌کنند.»

هر چند علیرضا دبیر بلافاصله بعد از این ماجرا واکنش نشان داد و تصمیم بر محرومیت دو ساله این آزادکار خاطی گرفت، اما هنوز ابعاد مختلف این اتفاق مبهم است و باید بعد از بازگشت تیم به ایران مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به این اشتباه بزرگ و از دست رفتن قهرمانی اعلام کرد: «قصد صحبت نداشتم و به دلیل این اشتباه بسیار عصبانی‌ام، چرا که غلامی با این کار، قهرمانی را از تیم ایران گرفت. متأسفانه این کشتی گیر بار اولش نیست و ممکن است فدراسیون جهانی او را محروم کند. اگر فدراسیون جهانی هم محروم نکند، من او را ۲ سال محروم می‌کنم. اشتباه او اصلاً قابل بخشش نیست، چون به دروغ به کادر پزشکی گفته سرمربی و مدیرفنی تیم گفته‌اند که او باید سرم بزند!»
به هر حال این اتفاق به هیچ عنوان قابل چشم پوشی و فراموشی نیست و باید بی تعارف و با جدیت به بررسی آن پرداخت. به ویژه آنکه علیرضا دبیر هم بر این موضوع تاکید کرده: «پولی که برای کشتی گیران خرج می‌شود پول بیت‌المال است. پولی که از فروش نفت و مالیات به دست می‌آید را در اختیار ما می‌گذارند و قرار نیست هرجوری دلمان می‌خواهد عمل کنیم. فقط از خدای خودم شرمنده هستم که چنین اتفاقی رخ داد.»

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31646

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.