• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اتریش به اخراج پناهجویان افغانستان ادامه می دهد

  • 23 مرداد 1400 - 20:46
اتریش به اخراج پناهجویان افغانستان ادامه می دهد

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، اتریش اعلام کرده همچنان سیاست خود در اخراج افغان‌هایی را که درخواست پناهندگی آنها مورد قبول قرار نگرفته است، ادامه می‌دهد.

این اتفاق در حالیست که نیروهای طالبان در افغانستان در حال پیشرفت هستند و هر روز مناطق بیشتری از خاک این کشور را تصرف می‌کنند.

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش در این زمینه گفت: «کسانی که به حفاظت احتیاج دارند باید تا آنجا که ممکن است به کشورهایی، نزدیک کشور مبدا خود بروند.»

اظهارات وزیر کشور اتریش در حالی مطرح می‌شود که چند روز گذشته شش کشور اروپایی در نامه‌ای به کمیسیون اروپا خواستار مذاکره اروپا با کشورهایی چون ایران و پاکستان برای بررسی امکان اسکان پناهجویان افغان شدند. اما پس از آن کشورهایی مانند آلمان، دانمارک و هلند از این موضع عقب نشینی کردند.

اتریش یکی از شش کشور اتحادیه اروپا بود که هفته گذشته تاکید کرد همچنان بر بازگشت پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی آنها رد شده است، تاکید می‌کند. این در حالیست که دانمارک، هلند و آلمان گفته‌اند به دلیل پیش‌روی‌های طالبان اجرای این سیاست را به تعویق می‌اندازند.

دو هفته پیش شش کشور دانمارک، اتریش، آلمان، هلند و یونان در نامه‌ای خطاب به کمیسیون اروپا نوشته بودند که توقف بازگشت پناهجویان اخراج شده از خاک اروپا می‌تواند با مخابره پیامی غلط موجب افزایش انگیزه شهروندان افغانستان برای ترک خاک این کشور به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شود.

کشورهای امضا کننده این نامه همچنین اذعان کرده‌اند که در مورد شرایط حساس کنونی افغانستان که توجه به خروج نیروهای بین‌المللی قابل پیش‌بینی بوده، آگاهی کامل دارند. آنها همچنین با اشاره به وجود ۴.۶ میلیون افغان آواره در منطقه از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا با افزایش همکاری با پاکستان و ایران حمایت همه‌جانبه‌ای را از پناهجویان افغان صورت دهد.

در عین حال با افزایش تقاضاها برای توقف اخراج این پناهجویان روز چهارشنبه دو کشور آلمان و هلند اعلام کردند که اخراج مهاجران افغان را متوقف کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.